پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فروش آیفون‌های ممنوعه در بازار مشهد در سایه انکار اتحادیه موبایل‌فروشان

  • کد خبر: ۱۹۳۳۲۱
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
فروش آیفون‌های ممنوعه در بازار مشهد در سایه انکار اتحادیه موبایل‌فروشان
رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد عرضه هرگونه از آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ در بازار مشهد را انکار می‌کند درحالیکه این سری از مدل‌های آیفون در بازار موبایل مشهد به راحتی قابل تهیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از رونمایی آیفون ۱۵ در شهریور ماه، شائبه‌های ریجسترشدن آیفون ۱۴ از ابتدای پاییز به وجود آمد، اما در نهایت مسئولان صراحتا اعلام کردند که آیفون ۱۴ و ۱۵ در ایران ریجستر نخواهد شد و واردات تجاری آن ممنوع است. پس از مدتی نیز اعلام شد که واردات مسافری آیفون ۱۴ و مدل‌های بالاتر آن ممنوع است.

با این تصمیم، قیمت آیفون ۱۳ که آخرین مدل آیفون ریجستری‌شده و قانونی در ایران است گران‌تر شد، اما عده‌ای ترجیح می‌دادند که با هزینه کمتر از آخرین تکنولوژی آیفون استفاده کنند. علاقه‌مندان به آیفون با خرید سری ۱۴ و ۱۵ با یک گوشی ارزان قیمت‌تر، سیم کارت خود را فعال کرده و به مدت محدودی از آن استفاده می‌کنند و یا آیفون خود را به اینترنت گوشی ارزان‌قیمت خود متصل کرده و کار‌های خود را پیش می‌برند؛ به امید آنکه یک روزی ریجستری آیفون ۱۴ و مدل‌های بالاتر آن در ایران محقق شود.

سرانجام رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ابتدای آبان ماه اعلام کرد که بعید است تصمیمات ممنوعیت ورود آیفون ۱۴ و مدل‌های بالاتر آن تغییر کند. ورود آیفون ۱۴ و ۱۵ به ایران غیرقانونی است و به هرشکلی مقابل واردات آن می‌ایستیم.

در ادامه نیز اعلام شد که فروش هرگونه سری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ در بازار ممنوع است و برای جلوگیری از فروش کالای قاچاق با فروشندگان این کالا برخورد می‌شود و آیفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ از بازار جمع‌آوری خواهد شد.

اما با وجود ممنوعیت فروش آیفون ۱۴ و ۱۵ و اعلام رسمی جمع‌آوری این گوشی از بازار، کماکان مشاهده می‌شود که حتی برخی از فروشندگان مجوزدار تلفن همراه نسبت به فروش این سری از آیفون اقدام می‌کنند.

خبرنگار شهرآرانیوز با مراجعه به بازار موبایل در مشهد نیز شاهد این موضوع است که به راحتی آیفون ۱۴ و ۱۵ به فروش می‌رسد و محدودیت به‌خصوصی در جمع‌آوری این سری از آیفون اعمال نشده و خرید آن به راحتی برای علاقه‌مندان به این سری از آیفون میسر است.

در همین رابطه به عنوان خریدار به بازار آیفون در مشهد مراجعه کردیم تا شرایط فروش آن را بررسی کنیم. تعداد زیادی از فروشندگان اسم و رسم‌دار برای جلوگیری از هرگونه مشکلی از فروش آن خودداری می‌کنند و حتی اعلام می‌کنند که در سری ۱۴ و ۱۵ آیفون موجودی ندارند.

به فروشگاه دیگری در بلوار احمدآباد مشهد مراجعه کردیم که قیمت آیفون ۱۵ پرومکس را ۶۹ میلیون تومان اعلام کرد، اما دستگاه موردنظر را موجود نداشت و طبق گفته فروشنده، محموله آیفون سری ۱۴ و ۱۵ پس از رسیدن به بوشهر، ظرف مدت ۲ تا ۵ روز کاری تحویل خواهد شد. از همین رو ۳۹ میلیون تومان آن را نقد پرداخت کردیم و قرار شد مابقی مبلغ آن را در زمان تحویل گوشی، طی ۲ فقره چک ۱۵ میلیون تومانی تحویل دهیم.

برخی از دیگر فروشندگان نیز در همین خیابان برای فروش آیفون ۱۴ و ۱۵ فاکتور نمی‌دهند و محصول خود را به هیچ وجه ضمانت نمی‌کنند، اما این فروشنده برای این سری از آیفون ۱۵ پرومکس نیز برای ما فاکتور صادر کرد.

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد: در واحد‌های صنفی آیفون ۱۴ و ۱۵ نداریم

در همین رابطه گفتگویی با احسان‌الدین تقی‌زاده، رئیس اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد داشتیم که می‌گوید: «در واحد‌های صنفی خود در مشهد دیگر آیفون ۱۴ و ۱۵ نداریم. به تمام واحد‌های صنفی عرضه‌کنندگان تلفن همراه در مشهد ممنوعیت فروش ۱۴ و ۱۵ را ابلاغ کرده‌ایم. من اولین نفر بودم که اعلام کردم این کالا قاچاق و فروش آن در مشهد ممنوع است. اگر شما دستگاهی خریداری کرده‌اید از یک واحد صنفی بدون پروانه کسب بوده است».

وی در پاسخ به این سوال که آیا فروشندگان و عرضه‌کنندگان محصولات آیفون در خیابان احمدآباد مشهد فاقد پروانه کسب هستند یا خیر، می‌گوید «تمام فروشندگان تلفن همراه در خیابان احمدآباد پروانه کسب دارند».

پس از بیان اینکه دستگاه موردنظر را از خیابان احمدآباد خریداری کرده‌ایم، احسان تقی‌زاده از ادامه مصاحبه خودداری کرد و در ادامه نیز پس از هماهنگی های صورت گرفته، وی بازهم پاسخگو سئوالات ما نبود.

به نظر می رسد با توجه به ریجسترنشدن آیفون ۱۴ و ۱۵ و ممنوعیت هرگونه خدمات دهی برای این دو سری از گوشی های آیفون و قاچاق اعلام کردن این کالاها، بازار همچنان به این ممنوعیت بی توجه است و با یک مراجعه ساده به بازار می‌توان به راحتی این کالا را تهیه کرد. مشتریانی هم که اقدام به خرید این کالا می کنند، باوجود پرداخت مبالغ بالا اما از دریافت خدمات زیادی و حقوق اولیه خود به عنوان مشتری محروم می شوند. از همین رو انتظار می‌رود که با توجه به صراحت مسئولان در ممنوع اعلام کردن عرضه و فروش این کالا، آیفون سری ۱۴ و ۱۵ از بازار جمع‌آوری شده و اجازه ورود آن به بازار نیز داده نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->