سرخط خبرها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: پیوند بین سیاست‌گذاران فرهنگی، اجتماعی و هنر برقرار شود

  • کد خبر: ۱۹۳۷۴۲
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: پیوند بین سیاست‌گذاران فرهنگی، اجتماعی و هنر برقرار شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: زنجیره ارتباط بین سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و هنر ناقص است و لازم است پیوند بین سیاست‌گذاران در این حوزه‌ها برقرار شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صبح امروز، ۲۰آبان ۱۴۰۲، در نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان گفت: چراغ تئاتر در استان به صورت مداوم روشن است و در تمام ایام سال نمایش‌ها اجرا می‌شود. حتی در ایام مناسبت‌های خاص که سالن‌های نمایش تعطیل است نیز کارهای مناسبتی و آیینی اجرا می‌شود و از این رو اجراهای تئاتر در تمام سال در استان جریان دارد.

وی افزود: البته هنر تئاتر، هنری پرهزینه است. هرچند در قسمت‌هایی به چرخه مثبت اقتصادی رسیده است، اما همچنان نیازمند حمایت‌های دستگاه‌های مسئول است. بودجه و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز محدود است و اگر همراهی مجموعه‌های دیگر نباشد، نمی‌توان جشنواره‌ها را با این وسعت برگزار کرد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: از فرمانداران شهرستان‌ها درخواست کردیم تا هنرهای نمایشی را بر اساس ظرفیت‌های موجود حمایت کنند. از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم کمک کنند که عموم دستگاه‌ها و خصوصاً دستگاه‌های اقتصادی، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود از جنبه‌های مختلف هنر و خصوصاً هنرهای نمایشی حمایت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: متأسفانه زنجیره ارتباط بین سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و هنر ناقص است و لازم است پیوند بین سیاست‌گذاران این حوزه‌ها برقرار شود. به همین دلیل است که گاه می‌بینیم یک اثر هنری نه تنها به رفع یک معضل اجتماعی کمک نمی‌کند، بلکه آن معضل را تشدید می‌کند.

وی تأکید کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های هنر در رفع معضلات اجتماعی، نیاز به یک کار زنجیره‌ای با حضور دستگاه‌های اجتماعی، علمی و اقتصادی وجود دارد. در توان هنری استان این ظرفیت وجود دارد که برای رفع معضلات، کارهای هنری تولید شود و اگر به هنرمند اعتماد کنند، اثر ارزشمند اجرا می‌کند.

با یک آپارتاید جهانی ذیل عنوان حقوق بشر مواجه هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر در سرزمین‌های اشغالی گفت: در جهان امروز با یک آپارتاید جهانی ذیل عنوان حقوق بشر و آزادی بیان مواجه هستیم.

وی افزود: سال‌هاست به واسطه صدور حکم اعدام برای یک مجرم یا قاتل، همه رسانه‌ها علیه ایران بسیج می‌شوند، اما امروز دنیا چشم خود را به قتل عام بیش از ۱۰هزار زن و کودک فلسطینی در غزه بسته است. این‌ها موضوعاتی است که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: امروز در حوزه‌های مختلف هنر بیش از صدها اثر تجسمی از هنرمندان سراسر جهان تولید شده است و از روش ددمنشانه رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کرده‌اند. هنرهای صحنه‌ای و تئاتر نیز در سراسر دنیا به میدان آمده‌اند و اعتراض خود را اعلام می‌کنند. این ظرفیت هنر است که باید از آن بهره گرفت.

وی در پایان گفت: هنر برای هنر، دروغی است که مدعیان حقوق بشر دیکته کردند. کدام جشنواره هنری اسرائیل را تحریم کرده است؟ اسرائیل را نه‌تنها تحریم نکرده‌اند، بلکه به ادامه اشغالگری  تشویق می‌کنند. از این رو لازم است هنرمندان اعتراض خود را به این آپارتاید جهانی نشان دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->