سرخط خبرها

نقش پررنگ خراسانی‌ها در تیم ملی راگبی بانوان

  • کد خبر: ۱۹۳۸۰۵
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
نقش پررنگ خراسانی‌ها در تیم ملی راگبی بانوان
طی چند روز گذشته تیم ملی راگبی بانوان موفق به کسب مقام سوم آسیا شد که بسیاری از اعضای این تیم را خراسانی‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، مسابقات راگبی هفت نفره آسیایی «آسیا ترافی» به میزبانی دوحه قطر برگزار شد که تیم زنان ایران موفق شد در مسابقه رده بندی ۱۰ بر صفر گوام را شکست دهد و به مدال برنز برسد. زنان ایران پیش از این در مرحله گروهی قطر میزبان و ازبکستان را نیز شکست دادند تا صعود خود را قطعی کنند، اما در نیمه نهایی مغلوب هند شدند.

در این دور از رقابت‌ها بانوان خراسانی در تیم ملی راگبی تاثیر بسزایی داشتند چرا که هدایت تیم ملی راگبی بانوان به عهده زهرا قربانی بوده و مربی فنی زینب صابری است همچنین مهدیه کریمی، زهرا ایزانلو و مهدیه دهقان از بازیکنان تیم ملی هستند.

زهرا قربانی، سرمربی مشهدی تیم ملی راگبی بانوان کشورمان در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: راگبی بانوان در سطح آسیایی تاکنون مقامی کسب نکرده و این اولین دوره‌ای بود که توانستیم روی سکو بایستیم. تاکنون تیم‌هایی، چون ازبکستان و قطر را شکست نداده بودیم که این اتفاق امسال محقق شد. در این دور از رقابت‌ها در برابر هند امتیازی نگرفتیم و برای سوم چهارمی توانستیم گوآم را شکست دهیم و مقام سوم را کسب کنیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که توانستیم عملکرد نسبتاً مطلوبی کسب کنیم برگزاری اردو‌های منظم است و خوشبختانه امکانات خوبی در اختیار ما قرار داشت. راگبی به تازگی مستقل شده و حتماً از این به بعد حوزه اسپانسرینگ بهبود می‌یابد، در تبلیغات محدودیت داریم که با کسب این مقام کمی استقبال بیشتر شده است کما اینکه امروز همانند دوره‌های گذشته که تحت نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی بودیم برنامه‌ریزی و اعزام‌ها منظم است.

سرمربی مشهدی تیم ملی راگبی بانوان کشور با تأکید بر اینکه راگبی از دور خشن به نظر می‌رسد، بیان کرد: راگبی قوانین بسیاری دارد و اگر بازیکنان از آمادگی جسمانی مطلوبی برخوردار باشند آسیب کمتری در مقایسه با سایر رشته‌ها دارد.

قربانی شرایط راگبی خراسان رضوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته تیم استان همواره روی سکو ایستاده است.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی تیم آقایان در این دور از رقابت‌ها اظهار کرد: راگبی آقایان بسیار خوب کار کرد، اما باید توجه داشت که بسیاری از کشور‌های عربی با بازیکنان چندملیتی بازی می‌کنند و اولین بازی تیم آقایان با تیم بحرین بود که نتیجه را واگذار کردند، این تیم شرایط مطلوبی داشت، اما گاهی اوقات قرعه نیز مؤثر است.

در پی کسب قهرمانی و نایب‌قهرمانی هستیم

همچنین مهدیه کریمی، ملی پوش خراسانی راگبی در گفتگو با شهرآرانیوز، مسابقات آسیایی را در سطح بالایی ارزیابی و اظهار کرد: در این دور از رقابت‌ها حریفان قدری داشتیم که سال‌هاست در سطح آسیا و گرید A بازی می‌کنند. مقابل حریفانی، چون امارات و هند بازی کردیم و علاوه بر کسب مقام قابل قبول تجربه خوبی نیز کسب کردیم کمااینکه در پی کسب مقام نایب‌قهرمانی و قهرمانی در دوره‌های بعد هستیم.

وی افزود: فدراسیون و هیئت راگبی خراسان رضوی همکاری و حمایت مطلوبی داشتند، اما اکنون که به فدراسیون مستقل تبدیل شده شرایط بهتر است، مسابقات در سطح بالاتری برگزار می‌شود و جذب بهتری داریم.

کریمی ادامه داد: راگبی ورزش خشنی نیست، زمانی که راگبی بازی می‌کنید اصلاً شبیه آن چیزی نیست که از دور دیده می‌شود بلکه بسیار ورزش مهیجی است.

این ملی‌پوش خراسانی راگبی بانوان کشور تأکید کرد: باتوجه به محدودیت‌های تبلیغاتی در راگبی بانوان شناخت زیادی درمورد این رشته وجود ندارد و همه فکر می‌کنند که راگبی، فوتبال آمریکایی است در حالی که همکاری رسانه‌ها تأثیر زیادی در پیشرفت این رشته دارد. ما به‌ویژه در استان در پی جذب استعداد‌های برتر هستیم که به تیم ملی نیز کمک می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->