سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
سرخط خبرها

وزیر انگلیسی، حامیان فلسطین را تهدید کرد

  • کد خبر: ۱۹۴۱۷۰
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
وزیر انگلیسی، حامیان فلسطین را تهدید کرد
وزیر کشور انگلیس که از مشاهده حضور گسترده حامیان فلسطین در تظاهرات های هفتگی آنها در شهرهای کشورش به خشم آمده، رو به افترازنی و تهدید علیه معترضان آورد.

به گزارش شهرآرانیوز، با تداوم تظاهرات رو به گسترش معترضان ضد رژیم صهیونیستی در لندن و دیگر شهر‌های انگلیس، «سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس مطالبی با چاشنی تهدید و افترا زنی علیه این معترضان را فضای مجازی منتشر کرد.

به نوشته پایگاه «تلگراف»، براورمن در سلسله مطالبی در شبکه اجتماعی «ایکس» ادعا کرد، خیابان‌های شهر لندن برای «ارج نهادن تروریسم» مورد استفاده قرار گرفته‌اند و با لحن تهدیدآمیزی «برخورد بیشتر» با معترضان را ضروری دانست.

روز شنبه مصادف با سالروز آتش‌بس پایان جنگ جهانی اول، صد‌ها هزار نفر از تظاهرکنندگان حامی فلسطین راهپیمایی ضدصهیونیستی بزرگی را در خیابان‌های شهر لندن در ضمن اجرای تدابیر امنیتی گسترده پلیس به اجرا گذاشتند. نیرو‌های پلیس انگلیس با تشدید سرکوب تظاهرکنندگان ده‌ها تن از آن‌ها را دستگیر کردند.

وزیر کشور انگلیس مدعی شد، برخی از مطالب پلاکارد‌ها و شعار‌های مطرح شده در تظاهرات روز شنبه لندن «صراحتا مجرمانه هستند».

نشریه تلگراف گمانه‌زنی کرد که این صحبت‌های وزیر کشور انگلیس حاکی از تشدید فشار بر پلیس لندن برای ممنوع کردن کامل چنین تظاهراتی است.

وزیر کشور انگلیس هفته قبل نیز صحبت‌های تندی را علیه تظاهرکنندگان حامی فلسطین مطرح کرد که واکنش‌های منفی زیادی را برانگیخت و عده‌ای او را متهم کردند که با صحبت‌هایش خشونت در پایتخت انگلیس را تحریک کرده است.

براورمن در توئیت‌هایی که امروز شنبه منتشر کرد ادعا کرد: «شعارها، پلاکارد‌ها و دیگر اقلام با محتوا‌های بیمار، آشوب برانگیز، و در پاره‌ای موارد، کاملا مجرمانه در تظاهرات علنا به نمایش گذاشته شدند که نشان‌دهنده فضاحتی جدید است. یهودستیزی و دیگر اشکال نژادپرستی در کنار ارج نهادن به تروریسم در چنین ابعاد گسترده‌ای عمیقا آزاردهنده است.»

براورمن زبان تهدید را در پیش گرفته و نوشت: «این روند نمی‌تواند ادامه یابد. خیابان‌های لندن هفته به هفته با نفرت، خشونت و یهودستیزی آلوده می‌شوند. اعضای جامعه گرفتار و مرعوب می‌شوند. یهودیان به طور خاص تهدید را احساس می‌کنند. برخورد‌های بیشتر لازم است.»

وزیر کشور انگلیس توضیح بیشتری درباره این تهدیدش به «برخورد بیشتر» با تظاهرکنندگان حامی فلسطین نداد.

پایتخت انگلیس روز شنبه شاهد گسترده‌ترین تظاهرات ضد صهیونیستی از زمان اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط نیرو‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و حملات وحشیانه این رژیم به مردم در غزه بود.

از آن زمان تا کنون این تظاهرات روز شنبه هر هفته در مرکز لندن برپا شده و هر هفته نیز گسترده‌تر می‌شود.

«ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس نیز به شکلی تهدیدآمیز به تظاهرات شنبه واکنش نشان داده و گفت، خواستار دستگیری «مجرمان» است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->