مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق + فیلم مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
سرخط خبرها

آمریکا و چین به دنبال محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های کنترل تسلیحات هسته‌ای

  • کد خبر: ۱۹۴۴۳۱
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
آمریکا و چین به دنبال محدودیت استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های کنترل تسلیحات هسته‌ای
رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او ظاهراً قراردادی را امضا خواهند کرد تا استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های کنترل تسلیحات هسته‌ای محدود شود.

به گزارش شهرآرانیوز، قرار است رئیس جمهور آمریکا و چین روز چهارشنبه (۲۴ آبان) در اجلاس سران همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در سان‌فرانسیسکو در شرایطی که تنش‌های بین ابرقدرت‌ها بالا گرفته است، دیداری با هم داشته باشند.

براساس گزارش SCMP، دو منبع آگاه گفتند که در میان دیگر موارد مهمی که در دستور کار این دیدار قرار دارد، گسترش هوش مصنوعی در فناوری‌های نظامی نیز موردبحث قرار خواهد گرفت. در این گزارش آمده است که جو بایدن و شی جین پینگ متعهد به توافقی برای محدودکردن استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات خودکار مانند هواپیما‌های بدون سرنشین و همچنین سیستم‌های مورداستفاده برای کنترل و استقرار کلاهک‌های هسته‌ای خواهند شد.

تنش‌ها و توافق‌های آمریکا و چین

در ماه‌های اخیر تنش‌های بین آمریکا و چین افزایش یافته است، به‌طوری که ارتش ایالات متحده ارتباطاتش با ارتش چین را پس از سرنگونی یک بالون جاسوسی در سواحل ایالات متحده لغو کرد. پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود که صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی را نیز به چین محدود می‌کند. اما انتظار می‌رود در نشست چهارشنبه، بایدن و شی تلاش کنند تا تنش‌ها را کاهش دهند؛ نقطه مشترک هر دو کشور این است که می‌خواهند محدودیت‌هایی برای هوش مصنوعی در تسلیحات هسته‌ای اعمال کنند.

هر دو کشور توافق‌نامه‌ای را در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) در لاهه امضا کردند که استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش را تأیید می‌کرد. همچنین در نشستی در بلچلی پارک بریتانیا، در اوایل نوامبر (آبان ماه ۱۴۰۲)، این دو کشور از جمله کشور‌هایی بودند که توافق کردند برای مدیریت تهدید ایجادشده با یکدیگر در حوزه تکنولوژی همکاری کنند.

درحال‌حاضر سیستم‌های تسلیحات هسته‌ای توسط انسان کنترل می‌شود، اما بحث‌هایی درمورد خودکارسازی این فرایند پیش آمده است. هفته گذشته از «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره چشم‌انداز‌های ایالات متحده و چین درباره هوش مصنوعی در زمینه سلاح‌های هسته‌ای سؤال شد. او گفت که که هوش مصنوعی نباید درخصوص نحوه و زمان استفاده از سلاح هسته‌ای تصمیم‌گیری کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->