ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

وضعیت «هشدار بالا» اتحادیه اروپا برای مهاجران از ترکیه

  • کد خبر: ۱۹۴۷۸
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
وضعیت «هشدار بالا» اتحادیه اروپا برای مهاجران از ترکیه
آژانس حفاظت مرزی اتحادیه اروپا «فرانتکس» اعلام کرد همزمان با تلاش هزاران نفر از مهاجران برای ورود به این اتحادیه، همه مرزهایش با ترکیه را در وضعیت «هشدار بالا» قرار داده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد سطح هشدار در همه مرز‌ها با ترکیه را افزایش داده است.

فرانتکس افزود، دولت یونان از این آژانس تقاضای کمک بیشتری را کرده است.

آژانس محافظت مرزی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد اقداماتی را برای اعزام تجهیزات فنی و نیرو‌های بیشتر به یونان بکار بسته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به دنبال حملات به شمال سوریه گفته که مرز‌های این کشور را به روی آوارگان باز گذاشته است.

فرانس پرس نوشت: به نظر می‌رسد که اردوغان از هجوم پناهجویان و آوارگان برای فشار بر اتحادیه اروپا و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از این کشور در حمله به سوریه استفاده می‌کند.

فرانتکس اعلام کرده که از نزدیک اوضاع را در مرز‌های یونان و بلغارستان به ترکیه زیر نظر دارد.

در بیانیه فرانتکس همچنین آمده است؛ این آژانس به دنبال راه‌های دیگران برای حمایت از کشور‌های اتحادیه اروپا هم مرز با ترکیه است.

فرانتکس در تماس نزدیک با مقام‌های یونانی برای حمایت بیشتر در اوضاع کنونی است. این آژانس همچنین اوضاع در قبرس را نیز تحت نظر دارد. بخش شمالی قبرس تحت کنترل ترکیه است و چنین کنترلی تنها از سوی آنکارا به رسمیت شناخته می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه رسانه‌های یونانی این کشور برای جلوگیری از ورود پناهجویان از ترکیه، تعداد زیادی نیرو‌های نظامی به مرز شمالی خود اعزام کرد.

سامانه خبری یونانی «این» گزارش داد، نزدیک به ۱۳ هزار پناهجو در مرز‌های شمالی یونان و در کنار رودخانه «اوره» بین یونان و ترکیه مستقرند و تلاش می‌کنند به هر طریق ممکن خود را به داخل خاک یونان برسانند.

سازمان مهاجرت یونان در این رابطه اعلام کرد، فقط در یک روز گذشته، تعداد ۹ هزار و ۳۰۰ پناهجو از مرز‌های مختلف وارد خاک یونان شده‌اند.

وز جمعه (۹ اسفند) اندکی پس از کشته شدن ۳۴ سرباز ترک در حمله هوایی در ادلب در شمال سوریه، یک مقام ارشد ترکیه گفت: آنکارا از این پس دیگر دروازه‌های مرزی خود را به روی پناهجویانی که می‌خواهند به اروپا بروند، نمی‌بندد. گفته می‌شود در پی درگیری‌ها در ادلب بیش از یک میلیون سوری آواره شده‌اند.

براساس گزارش تارنمای «این» یونان، ترکیه در توجیه این اقدام اعلام کرده ناتو و اتحادیه اروپا در جنگی که آنکارا در سوریه در آن حضور دارد به اندازه کافی از این کشور حمایت نکرده‌اند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->