قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
سرخط خبرها

نرخ برخی اقلام اساسی در بازار مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۷ ابان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۵۱۷۸
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
نرخ برخی اقلام اساسی در بازار مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۷ ابان ۱۴۰۲)
در میان اقلام اساسی با توجه به کاهش قدرت خرید، تقاضا برای اقلام اساسی ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است، به طور مثال وقتی قدرت خرید مردم برای گوشت پایین آمده و در مقابل تقاضا برای مصرف حبوبات و برنج بالا رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در میان اقلام اساسی با توجه به کاهش قدرت خرید، تقاضا برای اقلام اساسی ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است، به طور مثال وقتی قدرت خرید مردم برای گوشت پایین آمده و در مقابل تقاضا برای مصرف حبوبات و برنج بالا رفته است.

همه مشکلات امروز بازار مواد غذایی به خصوص حبوبات و برنج و روغن از کمبود تقاضا ناشی شده، در عرضه مشکلی نیست. قیمت‌ها در ثبات است و نوسان خاصی در نرخ انواع کالا در سال جاری مشاهده نشده است.



با توجه به کاهش قیمت روغن و برنج (۳۵ تا ۴۰ درصد ارزانتر از سال گذشته) در سال جاری، کاهش تقاضا در پی مازاد عرضه اتفاق افتاده، اما با وجود کاهش قیمت برنج داخلی در بازار همچنان راکد است و برای برنج ارزان‌قیمت هم تقاضای چشمگیری وجود ندارد. همچنین در مورد روغن نیز در سال جاری کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت را تجربه کرده است. با این حال بازار روغن هم مانند برنج به دلیل نبود تقاضا در برابر عرضه از تعادل برخوردار ندارد.

نرخ حبوبات، برنج و روغن در بازار مشهد

ماهانه بالغ بر ۴۰۰ تن  تخم مرغ در استان تولید می‌شود

هم اکنون تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود و قیمت تخم مرغ روند متعادل و کم نوسانی دارد.  قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۶ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

ماهانه بالغ بر ۴۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز استان می‌باشد. با توجه به افزایش تولید در این حوزه مشکل خاصی نیست  عرضه بیشتر از تقاضا بوده و همچنین صادرات نیز وجود دارد. با این حال نه تنها افزایش قیمت در این حوزه به چشم نمی‌خورد بلکه از قیمت مصوب ۵۶۰۰۰۰ ریال پایین‌تر بفروش می‌رسد. هم اکنون قیمت تخم مرغ ساده ۵۲ الی ۵۴ هزار تومان عرضه می‌گردد.

نرخ شکر در خرده فروشی ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان

دولت، میلیون‌ها دلار یارانه می‌دهد و این کالا را با نازل‌ترین تعرفه مالیاتی وارد کشور می‌کند تا هم شکر و هم محصولات وابسته به آن گران نشود. برای بهبود و ثبات بخشیدن به قیمت این محصول راه‌های ساده و قابل دسترسی وجود دارد. ازجمله پرداخت یارانه شکر به صورت نقدی یا در قالب کالابرگ به مردم و خارج شدن شکر از لیست کالا‌هایی که با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شوند.

شکر نیز از جمله اقلام اساسی سبد معیشتی خانوار بوده که در حال حاضر با توجه به قیمت مصوب ۲۸۰۰۰۰ ریال و نیز وجود شکر تنظیم بازار در چرخه بازار علی ایحال خرید شکر برای واحد صنفی حدود ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بوده که با توجه به سود ناچیز برای واحد صنفی قیمت شکر حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان بفروش می‌رسد. قیمت بسته بندی یک کیلویی این کالا نیز ۳۴۰۰۰ تومان می‌باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، با افزایش قیمت برخی شرکت‌های تولید کننده شوینده و بهداشتی موافقت گردیده است و کمبودی فعلا در این حوزه به چشم نمی‌خورد. البته لازم به ذکر است که برخی از شرکت‌ها فروش اجباری دارند که در این زمینه بازرسی صمت باید ورود پیدا کرده و نسبت به متعادل سازی بازار اقدام نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->