اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی هفته آینده (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است
سرخط خبرها

نرخ برخی اقلام اساسی در بازار مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۷ ابان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۵۱۷۸
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
نرخ برخی اقلام اساسی در بازار مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۷ ابان ۱۴۰۲)
در میان اقلام اساسی با توجه به کاهش قدرت خرید، تقاضا برای اقلام اساسی ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است، به طور مثال وقتی قدرت خرید مردم برای گوشت پایین آمده و در مقابل تقاضا برای مصرف حبوبات و برنج بالا رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در میان اقلام اساسی با توجه به کاهش قدرت خرید، تقاضا برای اقلام اساسی ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است، به طور مثال وقتی قدرت خرید مردم برای گوشت پایین آمده و در مقابل تقاضا برای مصرف حبوبات و برنج بالا رفته است.

همه مشکلات امروز بازار مواد غذایی به خصوص حبوبات و برنج و روغن از کمبود تقاضا ناشی شده، در عرضه مشکلی نیست. قیمت‌ها در ثبات است و نوسان خاصی در نرخ انواع کالا در سال جاری مشاهده نشده است.



با توجه به کاهش قیمت روغن و برنج (۳۵ تا ۴۰ درصد ارزانتر از سال گذشته) در سال جاری، کاهش تقاضا در پی مازاد عرضه اتفاق افتاده، اما با وجود کاهش قیمت برنج داخلی در بازار همچنان راکد است و برای برنج ارزان‌قیمت هم تقاضای چشمگیری وجود ندارد. همچنین در مورد روغن نیز در سال جاری کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت را تجربه کرده است. با این حال بازار روغن هم مانند برنج به دلیل نبود تقاضا در برابر عرضه از تعادل برخوردار ندارد.

نرخ حبوبات، برنج و روغن در بازار مشهد

ماهانه بالغ بر ۴۰۰ تن  تخم مرغ در استان تولید می‌شود

هم اکنون تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود و قیمت تخم مرغ روند متعادل و کم نوسانی دارد.  قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۶ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

ماهانه بالغ بر ۴۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز استان می‌باشد. با توجه به افزایش تولید در این حوزه مشکل خاصی نیست  عرضه بیشتر از تقاضا بوده و همچنین صادرات نیز وجود دارد. با این حال نه تنها افزایش قیمت در این حوزه به چشم نمی‌خورد بلکه از قیمت مصوب ۵۶۰۰۰۰ ریال پایین‌تر بفروش می‌رسد. هم اکنون قیمت تخم مرغ ساده ۵۲ الی ۵۴ هزار تومان عرضه می‌گردد.

نرخ شکر در خرده فروشی ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان

دولت، میلیون‌ها دلار یارانه می‌دهد و این کالا را با نازل‌ترین تعرفه مالیاتی وارد کشور می‌کند تا هم شکر و هم محصولات وابسته به آن گران نشود. برای بهبود و ثبات بخشیدن به قیمت این محصول راه‌های ساده و قابل دسترسی وجود دارد. ازجمله پرداخت یارانه شکر به صورت نقدی یا در قالب کالابرگ به مردم و خارج شدن شکر از لیست کالا‌هایی که با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شوند.

شکر نیز از جمله اقلام اساسی سبد معیشتی خانوار بوده که در حال حاضر با توجه به قیمت مصوب ۲۸۰۰۰۰ ریال و نیز وجود شکر تنظیم بازار در چرخه بازار علی ایحال خرید شکر برای واحد صنفی حدود ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بوده که با توجه به سود ناچیز برای واحد صنفی قیمت شکر حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان بفروش می‌رسد. قیمت بسته بندی یک کیلویی این کالا نیز ۳۴۰۰۰ تومان می‌باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، با افزایش قیمت برخی شرکت‌های تولید کننده شوینده و بهداشتی موافقت گردیده است و کمبودی فعلا در این حوزه به چشم نمی‌خورد. البته لازم به ذکر است که برخی از شرکت‌ها فروش اجباری دارند که در این زمینه بازرسی صمت باید ورود پیدا کرده و نسبت به متعادل سازی بازار اقدام نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->