کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آرایشگری که از مشتریانش سرقت می‌کرد، بازداشت شد

  • کد خبر: ۱۹۶۶۱۲
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
آرایشگری که از مشتریانش سرقت می‌کرد، بازداشت شد
دستگیری زن جوانی که با جلب‌اعتماد مشتریانش، هست‌ونیست آن‌ها را به یغما برد.

به گزارش شهرآرانیوز روز گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی پایگاه شرق مشهد، در حالی رد یک سارق سریالی را در منطقه طبرسی‌شمالی گرفتند که این فرد به طرزی ماهرانه وارد خانه چند شهروند شده و طلا و جواهرات آن‌ها را دزدیده بود.

ماجرای این پرونده، اما با شکایت هم‌زمان سه زن جوان به پلیس آغاز شد. اتفاقی که همگی در یک محدوده از شهر رخ داده بود و همین موجب شد تا تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پایگاه شرق مشهد درباره این پرونده‌ها آغاز شود.

آنچه در محل وقوع جرم به چشم می‌خورد، نه اثری از ورود قهری سارق یا سارقان مبنی بر تخریب در، شیشه پنجره یا قفل در بود و نه اثری از حضور او در زمان نبودن مالکان. همین موضوع، فرضیه آشنابودن متهم را قوت بخشید و مأموران را بر آن داشت تا حول محور ورود و خروج افراد دور و نزدیک شاکیان پرونده، پیگیری‌های خود را ادامه دهند.

ازآنجاکه هیچ سرنخی از متهم یا متهمان در دست نبود، تحقیقات پرونده به‌کندی پیش می‌رفت تا اینکه ردپایی از متهم احتمالی در این ماجرا پیدا شد. همه احتمالات پرونده در نظر گرفته شده بود، اما یکی از مظنونان به آنچه کارآگاهان دنبالش بودند، نزدیک‌تر بود. اگرچه شاکیان اذعان داشتند که او هیچ نقشی در این ماجرا ندارد؛ اما همه سرنخ‌ها به همین شخص ختم می‌شد.

آرایشگری در حریم خصوصی

باتوجه‌به سرنخ‌های موجود، حالا برای کارآگاهان پلیس مسجل شده بود که آرایشگر جوان در این سرقت‌ها نقش داشته است، اما ادله کافی برای اثبات جرمش وجود نداشت. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه متهم با دستور قضایی به پلیس آگاهی فراخوانده شد.

سؤالات کاربردی افسر تحقیق این پرونده، هویت واقعی این زن را فاش کرد، اگرچه او در ابتدا خود را مبرا از هرگونه جرم و اتهامی می‌دانست، ولی ضدونقیض‌گویی‌هایش دستش را رو کرد.

آرایشگر جوان توانسته بود اعتماد مشتریانش را که از آن سمت شهر به او مراجعه می‌کردند، جلب کند و رفته‌رفته وارد حریم خصوصی‌شان شود و رفت‌وآمدهایش تحت عناوین مختلف همچون تتوکاری، آرایش اختصاصی و... برای عملی‌کردن نقشه اش بود.

تلفن محرمانه در اتاق طلاجات

زن سی‌ساله، دیگر راهی برای فرار از واقعیت نداشت برای همین به‌ناچار لب باز کرد و واقعیت را گفت. متهم که به خیال خود فکر می‌کرد، چون تبحر زیادی در آرایشگری دارد و ظاهرش متمول است، هیچ‌وقت ظن سرقت را به سمت خود جلب نمی‌کند؛ اما نمی‌دانست که هوشیاری کارآگاهان پلیس کار دستش می‌دهد و او را به دام می‌اندازد.

متهم در برگه اظهاراتش برای پلیس می‌نویسد که مشتریان پول‌دارش را که در آرایشگاهی در محدوده بولوار امامت رفت‌وآمد داشتند، شناسایی می‌کرد و بعد از چندمرتبه مراجعه، طرح دوستی با آن‌ها می‌ریخت. او رفته‌رفته با جلب‌اعتماد مشتری با ادعای کاهش هزینه‌های آرایشگری، پایش به خانه آن‌ها باز می‌شود. زن جوان که حالا تیرش به هدف خورده است بعد از چندمرتبه رفت‌وآمد در خانه مشتریانش، کم‌کم از محل نگهداری طلا و زیورآلات آن‌ها مطلع می‌شود و در فرصت مناسب نقشه‌اش را عملی می‌کند.

او به بهانه تلفن محرمانه، وارد محل نگهداری طلاجات مشتریانش می‌شود و هست‌ونیست مال‌باختگان را برمی‌دارد و سپس فرار می‌کند. رفتار متهم به‌نوعی بوده که شاکیان حتی یک‌لحظه هم به او مشکوک نمی‌شوند.

فروش طلاجات مسروقه به فروشندگان طلا

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم تاکنون از سه خانه مسکونی در محدوده طبرسی و مفتح، حدود ۴ میلیارد ریال طلا را سرقت کرده و سپس در منطقه طبرسی شمالی به دو مال‌خر اموال مسروقه که در زمینه خریدوفروش طلا فعالیت دارند، فروخته است.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: زن جوان به جرمش اقرار کرده و تحقیقات همکاران ما در پلیس آگاهی مشهد برای کشف دیگر جرائم احتمالی این فرد ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: متهم بدون‌سابقه کیفری است و با قرار متناسب قضایی روانه زندان شد. همچنین دو مال‌خر اموال مسروقه در منطقه طبرسی شمالی شناسایی و دستگیر شدند و طلاجات مسروقه از این افراد کشف و ضبط شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->