انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار حمله فوری به رفح شد آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد! صدور بیش از ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه + فیلم حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ یمنی در حملات ارتش عربستان زخمی شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد حمله حزب الله به سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها موشک ۱۰ تروریست در درگیری با نیرو‌های امنیتی پاکستان کشته شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت زخمی شدن ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش
سرخط خبرها

کشورهای اسلامی قطره ای نفت به رژیم صهیونیستی ندهند

  • کد خبر: ۱۹۶۸۰۴
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
  • ۱
کشورهای اسلامی قطره ای نفت به رژیم صهیونیستی ندهند
مدیرحوزه های علمیه گفت: وظایف ما و کشورهای اسلامی آن است نخست همه کالاهای اسرائیلی را ممنوع و تحریم کنیم و همچنین قطره ای نفت از عالم اسلام به رژیم صهیونیستی نرود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله علیرضا اعرافی عصر یکشنبه در دیدار جمعی از شرکت کنندگان اندونزیایی در دوره آموزش های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی، افزود: باید سفارت اسرائیل در کشورهای اسلامی تعطیل و روابط دیپلماتیک و تجاری و اقتصادی قطع شود و در تمامی ابعاد پشتیبان مردم فلسطین بوده از این مردم مظلوم حمایت شود.

وی گفت: همه ۵۷ کشور مسلمان در دنیا یک صدا در مجامع بین المللی موضع واحد داشته باشند اگر این اقدام صورت بپذیرد نیاز به جنگ نخواهد بود و اسرائیل شکست خواهد خورد.

اعرافی عنوان کرد: ما در قضیه فلسطین دکترین واضحی داریم که رهبر معظم انقلاب آن را بیان کردند؛ دکترین ما بر انتخابات آزاد میان فلسطیان آزاد اعم از مسلمان و غیر مسلمان می باشد.

وی گفت: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها منطق آزادی و حق تعیین سرنوشت برای ملت ها را قبول دارند راه آن انتخابات آزاد است اما اگر نپذیرند راه آن جهاد و مقاومت می باشد و پیشگام آن خود فلسطین و ملت های عربی هستند که سرزمین های آنها غصب شده است.

وی تصریح کرد: جای تاسف دارد دولت هایی در عالم اسلام طی این جنگ روابط خود با اسراییل را نه تنها قطع نکردند بلکه گسترش دادند.

امام جمعه قم در ادامه گفت: مواجهه با غرب عاقلانه، سنجیده و انقلابی باشد که بدین مفهوم است نخبگان عالم اسلام، غرب را به خوبی بشناسند و امتیازات و دستاوردهای علمی آنها را انکار نکنند و به شکل مناسب از آنها در توسعه خود بهره گیرند.

وی گفت: اما نباید تسلیم روح تمدن مادی غرب شوند و اشکالات اندیشه های غربی که در علم و هنر و فناوری متمرکز است را شناسایی کنند و از روح جهادی و فعال در مواجهه با دشمنان برخوردار باشند.

وی گفت : این کار نخستین جهاد علمی است؛ لذا باید دستاوردهای حاصل را به جهان معاصر عرضه کنیم و در آنجا که لازم است در برابر دشمن ایستادگی نماییم.

اعرافی ضمن تاکید بر امر وحدت در جهان اسلام یادآور شد: جهان اسلام ضمن این که بر همه ادیان و بشریت احترام می گذارد یک هویت یگانه و مشترک دارد.

وی ادامه داد: بارها گفته ام که اگر کسی عالم اسلام را تحلیل کند می بیند که ظرفیتی عظیم که قریب ۲ میلیارد جمعیت و بیش از ۵۰ کشور اسلامی و جمعیت جوان در عالم اسلامی که بیش از نیمی از ذخایر معدنی و انرژی و مناطق راهبردی جهان را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد شکل گیری بازار اقتصادی بزرگ در جهان اسلام به واسطه وجود ظرفیت های علمی و نخبگانی هستیم.

امام جمعه قم همچنین با بیان این که رفت و آمد میان نخبگان ۲ کشور بزرگ اسلامی اندونزی و ایران در تحکیم روابط در همه ابعاد مفید و موثر خواهد بود، گفت: در نگاه ما کشور اندونزی قطب مهم و کانون بسیار موثر در جهان اسلام به شمار می آید، این کشور با جمعیت بزرگ، ظرفیت های خوبی دارد و می تواند مسیر رشد و تعالی بیشتری طی کند و نقش موثری در تحقق اهداف و آرمان های مبانی اسلام ایفا نماید.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که قم ملجأ گفتمان انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: امام(ره) پرچمدار گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی است که بیش از ۶۰ سال قبل در همین شهر در برابر رژیم شاه قیام کرد و همان جا از فلسطین نام برد و در این ۴۰ سال نیز حامی این مردم مظلوم بوده ایم.

وی گفت: این را از سیاست های انقلاب خود می دانیم و همه عالم می داند که رهبری و مردم و علمای ایران این راه پر افتخار را به فضل الهی ادامه می دهند و مسئولان ما نیز پای این آرمان انقلاب اسلامی ایستاده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تف به کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
1
علیرضا
چشم نمی دهیم.

امر دیگه ای نداری ؟؟؟ تعارف نکن.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->