افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز در نقطه ضعف و احساس شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» حضور بیش‌از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد
سرخط خبرها

آمریکا از گسترش عملیات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه به صورت مشروط حمایت کرد

  • کد خبر: ۱۹۶۸۵۷
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
آمریکا از گسترش عملیات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه به صورت مشروط حمایت کرد
مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی خواستار تضمین امنیتی غیرنظامیان فلسطینی در جنوب نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی پیش از انجام حمله احتمالی به این منطقه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت: اسرائیل باید از حمله زمینی به شمال غزه درس بگیرد و نباید پیش از تضمین امنیت غیرنظامیان فلسطینی به جنوب این باریکه حمله کند.

سالیوان تاکید کرد که آمریکا همچنان از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ علیه جنبش حماس پس از پایان آتش‌بس موقت حمایت می‌کند.

وی با چشم‌پوشی از ریخته شدن خون هزاران بی‌گناه فلسطینی گفت: در نهایت اسرائیل می‌خواهد به انجام عملیات نظامی علیه حماس، به‌ویژه علیه رهبران حماس که معماران و مهندسان بدترین «قتل‌عام» یهودیان از زمان هولوکاست هستند، ادامه دهد.

سالیوان تاکید کرد: آمریکا تنها پس از شناسایی غیرنظامیان و در امان ماندن آنها و همچنین تضمین رسیدن کمک‌ها به آنها، با گسترش عملیات ارتش اسرائیل به جنوب غزه موافقت می‌کند.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی آتش‌بس برقرار است.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. صبح جمعه و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->