اپل احتمالا با افقی‌کردن دوربین آیفون ۱۷ ایر طراحی گوشی‌هایش را متحول می‌کند اپل برای رفع ممنوعیت فروش آیفون ۱۶، به اندونزی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری داده است همه‌چیز درباره تورنومنت نات پیکسل + شرایط دریافت ایردراپ بازدید پزشکیان از پارک علم و فناوری زاهدان (یکم آذر ۱۴۰۳) دانشمندان ژاپنی قابلیت فتوسنتز گیاهان را به سلول‌های همستر منتقل کردند واکنش مدیرعامل آپارات به اظهارات جنجالی رسول جلیلی درباره فیلترینگ یوتیوب: آپارات را بهانه نکنید گلکسی S۲۵ اولترا احتمالا بسیار گران‌تر از نسل قبلی‌اش باشد اولین گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات و ویژگی‌های پلی استیشن ۶ «مایکروسافت تیمز» در جلسات به قابلیت ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود سونی می‌خواهد شرکت Kadokawa، مالک بازی «الدن رینگ»، را بخرد قابلیت ریست‌کردن الگوریتم پیشنهادها به‌زودی به اینستاگرام اضافه می‌شود بهترین برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۴ + لینک دانلود گزارش اتاق بازرگانی از اثرات فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینترنتی اولین سیستم راداری شکار یوفوها در آمریکا راه‌اندازی می‌شود پنجمین دوره رویداد «هفته ایران دیجیتال» برگزار می‌شود | ۵G و هوشمندسازی از محور‌های رویداد مقدار توکن‌های میجر کاربران مشخص شد | فاجعه ایردراپ‌های پولی گروهی از هکر‌های چینی به اپراتور آمریکایی T-Mobile حمله کردند کاوشگر ناسا ممکن است ۵۰ سال پیش به طور تصادفی حیات در مریخ را از بین برده باشد پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳) بر مدار دانش اطلاعاتی جدید از دوربین گوشی A۳۶ سامسونگ + عکس
سرخط خبرها

آیا اینترنت و بازی‌های موبایلی به سلامت روان آسیب می‌زنند؟ | پاسخ یک تحقیق جدید

  • کد خبر: ۱۹۷۲۵۳
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
آیا اینترنت و بازی‌های موبایلی به سلامت روان آسیب می‌زنند؟ | پاسخ یک تحقیق جدید
یک تحقیق جدید به نتایج جالبی درباره اینکه آیا اینترنت و بازی‌های موبایلی به سلامت روان افراد آسیب می‌زنند یا خیر دست یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز - طبق بیانیه مؤسسه‌ی اینترنت آکسفورد، برخلاف نگرانی‌هایی که در سطح بسیار وسیعی بین عموم گسترش یافته، تحقیقی که روی بیش از دو میلیون نفر انجام شده است اثبات می‌کند که استفاده از اینترنت و بازی‌های موبایلی نمی‌تواند به خودی خود آسیبی به سلامت روانی افراد برساند.

اندرو پرزیبلسکی، استاد دانشگاه آکسفورد، ضمن تأیید اطلاعات قبلی بیان کرده که حضور شرکت‌های فناوری در اجرای این تحقیقات بسیار مفید است؛ زیرا آن‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند با استفاده از داده‌ی کاربران به آمار و ارقام دقیقی برسند.

پرزیبلسکی در ادامه‌ی گفته‌های خود به این نکته اشاره کرد که بین استفاده‌ی کاربران از اینترنت و بازی‌های موبایلی که در طی روز با گوشی یا لپ تاپ خود انجام می‌دهند و آسیب‌های روانی واردشده به آن‌ها، هیچ رابطه‌ی قطعی‌ای وجود ندارد.

تحقیقات دانشگاه آکسفورد بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۲ روی بیش از دو میلیون نفر با ۱۶۸ ملیت مختلف که طیف سنی بین ۱۵ تا ۸۹ سال داشتند صورت گرفته است. محققان این پروژه اعلام کردند که در پایان تحقیقات خود هیچ مدرک قطعی دال بر اینکه اینترنت و بازی‌های موبایلی می‌توانند به سلامت روانی افراد آسیب برسانند، پیدا نکرده‌اند.

تحقیقات صورت‌گرفته توسط قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان دنیا، در تضاد با گزارش‌های سالیان اخیر در رابطه با همین موضوع است؛ زیرا مطالعاتی که در سالیان اخیر انجام شده نشان داده‌اند که کاهش زمان سپری‌شده در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به سلامت روان افراد کمک کند و به نسبت آن صرف زمان بیشتر در اینگونه رسانه‌ها، افراد را در معرض آسیب روانی قرار می‌دهد.

برای مثال دو سال پیش یکی از مقامات فیسبوک (متای کنونی) اطلاعاتی مبنی بر اینکه بین استفاده از اینستاگرام و عزت نفس دختران نوجوانی که از آن استفاده می‌کنند رابطه‌ی منفی وجود دارد، منتشر کرد. با وجود این، بعد‌ها اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بالاتر تکذیب شدند.

پرزیبلسکی در رابطه با این موضوع ادعا کرده که استاندارد تحقیقاتی که چنین مواردی را گزارش می‌دهند بسیار ضعیف است. او می‌گوید تحقیقات این‌چنینی بیشتر روی کشور‌های انگلیسی‌زبان متمرکز هستند؛ در صورتی که بیش از ۹۰ درصد جوانان خارج از آمریکای شمالی و اروپا زندگی می‌کنند.

استاد دانشگاه یادشده پیشنهاد‌هایی نظیر ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای افراد زیر ۱۶ سال یا محدود کردن دسترسی به برخی از برنامه‌های اجتماعی را نمونه‌های خوبی از مقابله با موارد غیراخلاقی که می‌توانند از این بستر‌ها منشأ گرفته باشند می‌داند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->