مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای رتبه بندی معلمان

  • کد خبر: ۱۹۷۷۵۴
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای رتبه بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای رتبه‌بندی معلمان تخصیص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از هنرستان دارالفنون سیمان زاوه افزود: اهمیت این رقم بدان معناست که بعد ۱۰ سال و با وجود محدودیت منابع مالی کشور، تخصیص یافته و آثار مثبت آن به زودی مشخص خواهد شد.

وی سال ۱۴۰۲ را ازحیث جذب معلم تاریخی توصیف کرد و گفت: نزدیک به ۷۵ هزار معلم جدید وارد بدنه نظام تعلیم و تربیت شدند و این درحالی است که تمام دستگاه‌های اجرایی کمتر از ۱۰ درصد این میزان جذب داشتند.

صحرایی افزود: نیمه نخست امسال نیز آزمون استخدامی‌داشتیم و نیمه دوم سال‌جاری نیز، استخدام مربیان پرورشی و دبیران مشاوران و سلامت خواهیم داشت.

وزیر آمورش و پرورش گفت: دولت سیزدهم که به دولت جبران‌ها لقب گرفته، تمام اهتمام خود را بر این گذاشته است و لذا معلمانی که امسال وارد آموزش و پرورش شدند، با کیفیت‌ترین معلمان بعد انقلاب هستند و روند جذب آن‌ها گواه این ادعاست.

صحرایی بیان کرد: در آزمون جذب معلم برای مقطع ابتدایی ۵۳۵ هزار نفر شرکت کردند و ظرفیت جذب تنها ۲۸ هزار نفر بود و بسیاری از جذب‌شدگان و جاماندگان با کیفیت و بسیار زحمت کشیده بودند.

وی افزود: نیرو‌هایی که وضعیت استخدامی پایدار ندارند و از گذشته به این دولت رسیده و همچنین برای استخدام نیرو‌های خرید خدمات که سال‌ها خدمت کردند، با ضریب در آزمون استخدامی امتیاز قایل خواهیم شد و در عین حال قانون اجازه نمی‌دهد کسی به غیر از مسیر استخدام، وارد بدنه نظام تعلیم و تربیت شوند.

وزیر آمورش و پرورش در بخش دیگری با بیان اینکه مهارت آموزی از دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: بر این اساس در برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد دانش‌آموزان کشور، به سمت کسب رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت خواهند شد.

صحرایی افزود: پیام این اقدام مهم آن است که موضوع مهارت‌آموزی باید به دغدغه همه دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی تبدیل شود.

وی توسعه هنرستان‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار را نشان از امیدآفرینی دانست و گفت: در برنامه ششم سهم خراسان رضوی به سوی مهارت آموزی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده‌بود که به ۴۷ درصد نیز رسید و این بدان معناست که رسیدن در برنامه هفتم توسعه به ۵۰ درصد، کار سختی نیست.

صحرایی در پیوند به ایجاد هنرستانی با بافت جغرافیایی منطقه زاوه، اظهار کرد: هنرستانی با موضوع زعفران و زیرمجموعه‌های آن در این خطه بنا خواهد شد و استخر دانش‌آموزی زاوه نیز تامین اعتبار و تلاش می‌کنیم این بنا بعد ۱۵ سال به بهره‌برداری برسد.

هنرستان دارالفنون شهرستان زاوه واقع در جنوب خراسان رضوی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر در ۲ طبقه و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال با مشارکت کارخانه سیمان زاوه این خطه ساخته شد.

امروز همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۹ کلاسه مرحوم "هادی‌زاده رییسی" در محله کوی امام (ره) تربت‌حیدریه افتتاح شد که زمین مدرسه اهدایی از سوی این فرد نیکوکار و با صرف ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی دولت تامین شده‌است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->