تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واردات خودرو خارجی بازار خودرو داخلی را کساد می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۹۷۹۶۹
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
واردات خودرو خارجی بازار خودرو داخلی را کساد می‌کند؟
بخشنامه واردات خودرو‌های کارکرده در هفته جاری از سوی دولت ابلاغ می‌شود و ممکن است خودرو‌هایی وارد شود که حدود ۸۰۰ میلیون تومان در داخل کشور قیمت داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است: اگر این اتفاق بیفتد شورای رقابت از بازار خودرو خارج خواهد شد و شرایط برای حضور رقبا در بازار فراهم می‌آید. در ادامه از این طریق رقابتی صورت می‌گیرد که کیفیت را افزایش و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد و مشتری‌مداری بر این بازار حکمفرما خواهد شد.

این اظهارات سیاهکلی اگرچه روی کاغذ و از منظر کارکرد قوانین و بازارها واقعیت محض است؛ اما سؤالی که وجود دارد این است که آیا ذی‌نفعان بازار کنونی دست روی دست می‌گذارند تا چنین اتفاقی رخ دهد؟

این نماینده مجلس می‌گوید: دولت باید در تعرفه خودرو بازنگری کند. تا وقتی خودرویی ۱۰ هزار دلار قیمت دارد، در کشور با قیمت ۴۰ هزار دلار به فروش نرود و نهایت ۱۵ هزار دلار معامله شود.

سیاهکلی در جای دیگری، نگرانی در مورد تولید داخلی خودرو را بی‌مورد می‌داند و می‌گوید: سالانه در کشور به ۱.۵ میلیون خودرو نیاز است درحالی‌که در همین مدت بیشتر از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد نمی‌شود، در نتیجه واردات نه‌تنها لطمه‌ای به تولید نمی‌زند بلکه به خروج شورای رقابت از گردونه و فراهم شدن فروش خودرو‌های داخلی به قیمت واقعی منجر خواهد شد.

نکته قابل‌تأمل در اظهارات سیاهکلی، همین عقیده او در مورد بازار پس از واردات خودرو است که نه با واقعیت‌های بازار خودرو ایران و نه با ذات اقتصاد رقابتی همخوانی ندارد. دقیقاً آنچه باعث می‌شود خودرو وارداتی ۱۰ هزار دلاری، در بازار ۴۰ هزار دلار معامله شود، همین موضوع است که اگر خودروی وارداتی با قیمت مدنظر این نماینده مجلس به بازار عرضه شود، هیچ‌کسی خریدار خودرو‌های داخلی به نصف قیمت فعلی نیز نخواهد بود.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->