ورود ۱۴ هواپیمای اورهال شده به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی در کشور آغاز شد

  • کد خبر: ۱۹۸۰۰۱
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی در کشور آغاز شد
مدیرعامل مرکز مبادله از آغاز عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی در کشور خبر داد و گفت: اوراق مرابحه ارزی در قالب یورو پرداخت خواهد شد و سود و بازپرداخت نیز با یورو خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله در مراسم عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در مرکز مبادله ایران، اظهارداشت: تمرکز فعالیت‌های این مرکز مبتنی بر ارز و طلاست؛ اطلاعات و‌نوسانات این دو دارایی مالی مورد توجه مردم است و به همین دلیل ماموریت‌هایی برای این مرکز تعریف شده است.

وی‌افزود: مرجعیت رسمی در بازار‌های مالی اهمیت بالایی دارد به همین دلیل سعی بر این است که مرجعیت رسمی قیمت‌ها در بازار‌های ارز و طلا را داشته باشیم ضمن اینکه نیاز‌های واقعی ارز را نیز تامین کنیم.

سعیدی با تاکید بر اهمیت کاهش حجم بازار غیررسمی و افزایش حجم بازار رسمی در معاملات، گفت: باید قیمت واحد در هر لحظه داشته باشم؛ نباید تفاوت قیمت در هر لحظه داشته باشیم چراکه این موجب ناامنی و بی اطمینانی می‌شود.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران تصریح کرد: در حوزه طلا هم فعال خواهیم شد و از تجربه اهالی صعنت استفاده می‌کنیم. امیدواریم زمینه ساز برای تامین مالی ارزی بخش صنعت و در اینده خدمات باشیم.

سعیدی در خصوص اوراق مرابحه ارزی گفت: مدیریت ریسک از وظایف این مرکز است و در آینده نیز قرارداد‌های مشتقه را هم خواهیم داشت؛ بستر مناسب و مقرراتی فراهم خواهیم کرد تا صادرکنندگان و واردکنندگان نیاز‌های ارزی خود را مدیریت و پیش بینی کنند.

وی افزود: انگیزه سفته بازی و ... وجود ندارد و هدف مدیریت ریسک است.

او از تامین مالی ۵۹۲ میلیون دلار و ۱۹۲ میلیون یورو برای نیاز‌های ضروری در مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: جمعا ۱۹۵ میلیون یورو برای ارز خدماتی تخصیص یافته است. اوراق مرابحه ارزی در قالب یورو پرداخت خواهد شد و سود و بازپرداخت نیز با یورو خواهد بود.

سعیدی با تاکید براینکه حداقل سرمایه برای ورود ب این اوراق یک میلیون یورو است، افزود: پذیره نویسی از هفته قبل آغاز شد و فردا تمام می‌شود؛ کل اول فروش رفته و الان بیش از ظرفیت پذیرش شده است؛ در نوبت اول ۱۰۰ میلیون یورو در نظر گرفتیم و نوبت دوم نیز همین مقدار است.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: در سری اول برای تعهد پذیره نویسی بانک ملت متعهد شد و در سری دوم هلدینگ خلیج فارس متعهد خواهد بود؛ بانک ملت ضمانت می‌کند پرداخت سود اوراق و بازپرداخت اصل آن را.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->