«خانه ملک» در مشهد تبدیل به «مرکز جذب سرمایه‌های خارجی» خواهد شد قیمت انواع میوه در میادین تره بار اعلام شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) کف کاذب مناسب فضا‌های پرتردد؛ چگونه بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهیم؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | رشد عجیب هایما ۸S بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت دنا پلاس افت کرد ویدئو| وام ۶۵۰ میلیونی نهضت ملی مسکن به متقاضیان قبلی هم تعلق می‌گیرد افزایش ۳۰ درصد تولید و توزیع گوشت در خراسان رضوی در دهه پایانی صفر بررسی قیمت گوشت و مرغ در روز‌های پایانی ماه صفر در مشهد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) + جدول فرایند ثبت وصدور تمامی مجوز‌های صادره توسط بانک مرکزی الکترونیکی شد راه دشوار اعتمادسازی دانش‌بنیان‌ها در بین صنایع هر باک بنزین سوپر وارداتی ۳.۵ میلیون تومان آب می‌خورد! چرا ایران خودرو در افزایش قیمت خودرو تابع قانون نیست؟ مهلت استرداد اظهارنامه و بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده بهار ۱۴۰۴ تمدید شد بورس تغییر مسیر داد | ورود پول حقیقی به بازار سهام (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) آماده‌باش کامل برق مشهد برای دهه پایانی صفر | مصرف برق به ۲۰۰۰ مگاوات می‌رسد آغاز واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۳ + جزئیات ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مرکزی تا ۳۰ مرداد ادامه دارد | برگزاری آزمون در ۲۸ شهریور دستمزد استاد محمود فرشچیان برای طرح پشت اسکناس ۲۰۰هزار تومانی چقدر بود؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | دلار در کانال ۹۲ هزار تومان ویدئو | اگر چند حساب بانکی دارید مراقب این نکات باشید معافیت موقت صنایع خراسان رضوی از پرداخت ردیفی که موجب افزایش ۱۰ برابری قبوض برق می‌شود احتمال کاهش قیمت میوه در مشهد طی روز‌های منتهی به پایان صفر ۱۴۰۴ | مشکلی در تأمین میوه زائران نداریم طلا در مشهد گرمی ۶۵ هزار تومان گران‌تر شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | ربع سکه چند؟ بنزین سوپر به‌عنوان خدمت جدید ارائه می‌شود و ارتباطی با سهمیه بندی بنزین ندارد بورس پس از ریزش ۱۴ درصدی، بالاخره مثبت شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) ۹۷۰۰ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران واریز شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) نرخ دلار در بازار آزاد مشهد چقدر است؟ | بررسی نرخ ارز در مشهد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی از سوی دولت ابلاغ شد دخالت بیش از ۲۰ دستگاه در قیمت‌گذاری خودرو | دود اختلاف صمت و ایران خودرو در چشم مصرف کنندگان می‌رود
سرخط خبرها

فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است

  • کد خبر: ۱۹۸۶۳۹
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بیت‌الهی درباره فرونشست در محدوده زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است به‌طوری‌که در نقاطی از این راه‌آهن آثار فرونشست کاملاً مشهود است. 

وی ادامه داد: در این مسیر ریلی در قطعه نزدیک به ورامین در ایستگاه حوالی ابردژ و در ادامه مسیر نزدیک به ایستگاه نیشابور آثار فرونشست مشهود و بسیار هم خطرناک است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به بروز شکاف و حفرات، احتمال اینکه این مسیر ریلی و خطوط، ریزش داشته باشد، وجود دارد. این خطر بالقوه محتمل است از این رو باید اقدامات مقابله‌ای و تمهیدات مهندسی دیده شود و راهکارهایی وجود دارد و می‌توان اقداماتی انجام داد تا خطر فرونشست را به حداقل رساند.

بیت‌الهی با بیان اینکه برای راه‌آهن تهران - مشهد اقداماتی را انجام داده‌ایم، افزود: شکاف‌ها و حفرات را با موادی پر کردیم و می‌توان با روش عایق‌بندی جلوی گسترش این عوارض به حریم ریل را گرفت. این اقدامات در دنیا هم تجربه شده‌ است و تمام مواد و تجهیزات و دانش تخصصی آن در کشورمان وجود دارد و موانعی از این بابت وجود ندارد. 

وی با اشاره به انتشار اخباری درباره خطر فرونشست در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: اثرات فرونشست در فرودگاه مهرآباد نمایان و مشهود نیست و حاشیه‌های پهنه فرونشستی جنوب غرب تهران در مجاورت این منطقه قرار گرفته و فعلاً نگرانی وجود ندارد اما با تدوام روندی که درباره کاهش آب‌های زیرزمینی وجود دارد، احتمال این است که در سال‌های آینده مشکلاتی ایجاد شود و باید شدت این روند مانیتور و رصد شود اما این‌گونه نیست که باندهای پرواز فرودگاه مهرآباد در معرض فرونشست قرار داشته باشد. 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به نرخ فرونشست در ایران تأکید کرد: نزدیک به ۵ تا ١٠ درصد فرونشست‌های دنیا در حدود ١٠ تا ١٢ سانتیمتر است و اغلب فرونشست‌های دنیا نرخ کمتر از ١٠ درصد دارند اما ٣ تا ۴ درصد فرونشست‌ها در دنیا بیش از ٢٠ درصد است و در ایران در چند استان نرخ فرونشست بیش از ٢٠ درصد است و به طور متوسط نرخ فرونشست در ایران بیش از ١٠ درصد است.

بیت‌الهی گفت: ایران جزو کشورهای پرخطر در فرونشست در دنیاست به‌طوری‌که ۵درصد فرونشست‌های دنیا چنین نرخ‌های بالایی دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->