شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است

  • کد خبر: ۱۹۸۶۳۹
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بیت‌الهی درباره فرونشست در محدوده زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است به‌طوری‌که در نقاطی از این راه‌آهن آثار فرونشست کاملاً مشهود است. 

وی ادامه داد: در این مسیر ریلی در قطعه نزدیک به ورامین در ایستگاه حوالی ابردژ و در ادامه مسیر نزدیک به ایستگاه نیشابور آثار فرونشست مشهود و بسیار هم خطرناک است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به بروز شکاف و حفرات، احتمال اینکه این مسیر ریلی و خطوط، ریزش داشته باشد، وجود دارد. این خطر بالقوه محتمل است از این رو باید اقدامات مقابله‌ای و تمهیدات مهندسی دیده شود و راهکارهایی وجود دارد و می‌توان اقداماتی انجام داد تا خطر فرونشست را به حداقل رساند.

بیت‌الهی با بیان اینکه برای راه‌آهن تهران - مشهد اقداماتی را انجام داده‌ایم، افزود: شکاف‌ها و حفرات را با موادی پر کردیم و می‌توان با روش عایق‌بندی جلوی گسترش این عوارض به حریم ریل را گرفت. این اقدامات در دنیا هم تجربه شده‌ است و تمام مواد و تجهیزات و دانش تخصصی آن در کشورمان وجود دارد و موانعی از این بابت وجود ندارد. 

وی با اشاره به انتشار اخباری درباره خطر فرونشست در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: اثرات فرونشست در فرودگاه مهرآباد نمایان و مشهود نیست و حاشیه‌های پهنه فرونشستی جنوب غرب تهران در مجاورت این منطقه قرار گرفته و فعلاً نگرانی وجود ندارد اما با تدوام روندی که درباره کاهش آب‌های زیرزمینی وجود دارد، احتمال این است که در سال‌های آینده مشکلاتی ایجاد شود و باید شدت این روند مانیتور و رصد شود اما این‌گونه نیست که باندهای پرواز فرودگاه مهرآباد در معرض فرونشست قرار داشته باشد. 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به نرخ فرونشست در ایران تأکید کرد: نزدیک به ۵ تا ١٠ درصد فرونشست‌های دنیا در حدود ١٠ تا ١٢ سانتیمتر است و اغلب فرونشست‌های دنیا نرخ کمتر از ١٠ درصد دارند اما ٣ تا ۴ درصد فرونشست‌ها در دنیا بیش از ٢٠ درصد است و در ایران در چند استان نرخ فرونشست بیش از ٢٠ درصد است و به طور متوسط نرخ فرونشست در ایران بیش از ١٠ درصد است.

بیت‌الهی گفت: ایران جزو کشورهای پرخطر در فرونشست در دنیاست به‌طوری‌که ۵درصد فرونشست‌های دنیا چنین نرخ‌های بالایی دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->