حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

بیانیه گروه هفت: ایران از حماس، حزب‌الله و انصارالله حمایت نکند

  • کد خبر: ۱۹۸۸۱۲
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
بیانیه گروه هفت: ایران از حماس، حزب‌الله و انصارالله حمایت نکند
کشورهای گروه هفت که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده و تامین کننده تسلیحات این رژیم به شمار می‌آیند شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای از ایران خواستند تا حمایت از جنبش حماس، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را متوقف کند.

به گزارش شهرآرانیوز، گروه هفت (شامل کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که باید به سرعت با تشدید بحران انسانی در غزه و کاهش تلفات غیرنظامیان در این باریکه مقابله شود.

در این بیانیه به جنایت شهرک نشینان صهیونیست که هر روز فلسطینیان در کرانه باختری را به خاک و خون می‌کشند نیز اشاره شده و تنها به محکوم کردن این اقدامات صهیونیست‌های شهرک‌نشین اکتفا شده است.

کشورهای گروه هفت که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده و انواع تسلیحات برای این رژیم ارسال کرده‌اند، در بیانیه خود از ایران خواستند تا از جنبش حماس، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن حمایت کند.

گروه هفت همچنین خواستار توقف فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه شدند.

این نامه در حالی منتشر می‌شود که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه درباره بروز فجایع انسانی در غزه در نتیجه جنایت‌های رژیم اسرائیل هشدار داد.

گوترش گفت: «هیچ حفاظت موثر از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد. هیچ‌جا در غزه امن نیست. جامعه بین‌المللی مسئولیت دارد از همه نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و پایان دادن به بحران استفاده کند.

دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد: «اوضاع در غزه رو به وخامت گذاشته و در حال تبدیل شدن به فاجعه‌ای با تبعات برگشت‌ناپذیر برای فلسطینی‌ها و در کل برای صلح و امنیت در منطقه است.»

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد و برای مدتی برق و سوخت را به روی مردم غزه قطع کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->