جزئیاتی از توافق انتقال گاز روسیه به ایران (۲۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | میوه گران شد آیا ترور ناموفق ترامپ رکورد جدیدی برای قیمت جهانی طلا ثبت می‌کند؟ قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم
سرخط خبرها

صندوق‌های سرمایه گذاری گزینه جذاب بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۹۱۸۰
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
صندوق‌های سرمایه گذاری گزینه جذاب بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ آذر ۱۴۰۲)
بازار سهام که هفته‌ای پرنشاط را پشت سر می‌گذاشت با رسیدن به آخرین روز کاری هفته گذشته ورق برگشت و به دنبال کاهش قیمت سهم ها، شاخص‌ها نیز عقب نشینی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، این شرایط امروز نیز در بازار با شدت بیشتری ادامه یافت تا جایی که شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در پایان وقت معاملات با افت ۱۰ هزار واحدی بار دیگر به سطح یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد بازگشت.

شاخص کل هم وزن نیز همسو با افت شاخص کل، ۲۶۳۷ واحد عقب نشینی کرد و به سطح ۷۴۴ هزار و ۶۵۸ واحد رسید.
در این میان، اما سهم‌های کوچک بازار مورد توجه بازار قرار گرفتند و اغلب آن‌ها سبزپوش شدند. همین موضوع کافی بود تا شاخص فرابورس بر خلاف شاخص کل و شاخص هم وزن، سبزپوش شود و در پایان وقت معاملات با ۳۳ واحد رشد در ارتفاع ۲۶ هزار و ۲۳۰ واحدی آرام بگیرد.

در بین بورسی‌ها نماد‌های فولاد، شستا، حکشتی، خودرو، فارس و رمپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و در بین فرابورسی‌ها نیز نماد‌های کگهر، انتخاب و فصبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

امروز از بین ۸۲۹ نماد بازار، ۵۴ درصد آن‌ها به ارزش ۱۹۲۹ میلیارد ریال سبزپوش و ۴۱ درصد آن‌ها نیز به ارزش ۳۱۰۱ میلیارد ریال به رنگ قرمز درآمدند.

صندوق‌های سرمایه گذاری گزینه جذاب بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ آذر ۱۴۰۲)

همچنین در پایان وقت معاملات امروز ارزش معاملات بازار به حدود ۵ هزار و ۵۸ میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها با خرید ۲۶۰ میلیارد تومان از سهام حقیقی ها، دست برتر را در بازار امروز داشتند.

آنطور که از رفتار فعالان بازار سرمایه پیداست، به نظر می‌رسد در دو ماهه اخیر سهامداران حقیقی بازار با مشاهده جو منفی، از خارج نشده اند و سرمایه‌های خود را به سمت صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله سوق داده اند.

اگر در سال‌های گذشته بازار با افت و فشار فروش مواجه می‌شد، سرمایه‌ها به سمت بازار‌های موازی رهسپار می‌شد، اما اکنون با وجود رکود در بازار‌های موازی، سرمایه گذاران حقیقی ترجیح داده اند سرمایه خود را در بازار نگه دارند، اما مستقیما به خرید و فروش سهام ورود پیدا نکنند و وظیفه آن را بر عهده صندوق‌های سرمایه گذاری وانهند.

کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و با نمایان شدن اثار کاهش ارزش پول ملی، به نظر می‌رسد رغبت سرمایه گذاری در بازار سهام افزایش پیدا کند. از سوی دیگر ممکن است در این مدت سیاستگذار نتواند بورس را همچون بازار‌های طلا و ارز تحت کنترل درآورد و به همین دلیل شرایط برای ورود سرمایه به بازار سهام فراهم خواهد شد مگر آنکه ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک دست از سر بازار بردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->