پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

شرایط جدید خرید خودرو از سامانه یکپارچه ویژه عموم اعلام شد + اسامی خودرو‌های جدید (۱۹ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۹۳۱۵
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
  • ۱
شرایط جدید خرید خودرو از سامانه یکپارچه ویژه عموم اعلام شد + اسامی خودرو‌های جدید (۱۹ آذر ۱۴۰۲)
شرایط جدید خرید از سامانه یکپارچه در دور جدید عرضه مشخص شد. در این شرایط دیگر نیازی به بلوکه کردن وجه برای خرید خودرو نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو، در مورد شرایط جدید خرید از سامانه یکپارچه گفت: در دور جدید عرضه دیگر نیازی به بلوکه کردن وجه نیست و مشتریان خودرو‌های داخلی می‌توانند بدون بلوکه کردن وجه، تقاضای خرید خودرو را ثبت کنند. این شرط در مورد عرضه وارداتی‌ها هم حذف شده است و به زودی ثبت نام جدید وارداتی‌ها بدون بلوکه کردن وجه انجام خواهد شد، اما سایر شرایط قبل برای خرید اعمال می‌شود.

ثبات قیمت در بازار خودرو ادامه دارد؟

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو در ادامه گفت‌وگو به این نکته اشاره کرد: جالب است مردم بدانند که از میان متقاضیان شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه، حدود ۱۵ درصد تکمیل ثبت‌نام را انجام داده‌اند. این عدد برای متقاضیان شرکت مدیران خودرو به ۳۰ درصد می‌رسد و برای شرکت‌های آرین پارس موتور و سانیار موتور به ترتیب ۴۰ و ۵ درصد ثبت شده است. این نشان می‌دهد عرضه در سامانه برای این خودرو‌ها بیشتر از تقاضا بوده و حالا شاهد این هستیم که نمایندگی‌های فروش با ارائه شرایط‌های ویژه و منعطف به دنبال جذب مشتری برای خودرو‌های خود هستند.

در واقع مدل عرضه در سامانه یکپارچه باعث شده تا میزان تقاضا و عرضه کاملاً مشخص باشد و دیگر نمی‌توان تقاضای کاذب را در بازار برای خودرو‌ها رقم زد و به این ترتیب قیمت‌ها در بازار شکلی واقعی به خود گرفته‌اند. در دور جدید عرضه، مازاد تولیدی شرکت‌ها در سامانه قرار می‌گیرند و قرار است به زودی ایران خودرو و سایپا هم خودرو‌های خود را به سامانه یکپارچه اضافه کنند.

در پایان پیشنهاد می‌شود تا مشتریان به نمایندگی خودروسازان مراجعه کنند و از شرایط جدید شرکت‌ها برای عرضه خودرو آگاه شوند. در حال حاضر به دلیل شرایط فعلی بازار خودرو، نمایندگی‌ها و خودروسازان برای جذب بیشتر مشتریان خدمات و امتیاز‌های ویژه‌ای را در نمایندگی‌ها به متقاضیان ارائه می‌دهند که با این رویکرد مشتری می‌تواند انتخاب بهتری را داشته باشد.

شرایط عمومی و جدید ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه

۱. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.

۲. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

۳. متقاضیانی که طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام کرده‌اند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند.

۴. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند.

۵. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

۶. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت‌نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت‌نام نیست، ثبت‌نام وی کأن لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و …) عودت خواهد شد.

۷. در صورت بروز هرگونه تأخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تأخیر در تحویل، مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های مرتبط که متعاقباً از طریق بخشنامه‌های فروش اطلاع‌رسانی می‌شود، پرداخت خواهد شد.

۸. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.

۹. هر کد ملّی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت‌های خودروسازی است.

۱۰. طرح‌ها شامل طرح عادی، طرح خودرو‌های فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (صرفاً مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور است) مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح به‌عهده متقاضی است.

۱۱. متقاضیان ثبت‌نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده به‌نام خود را در سامانه اعلام کنند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملّی بعهده متقاضی است.

اعلام ثبت‌نام جدید خودرو از سامانه یکپارچه

متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام نداشته‌اند می‌توانند از روز دوشنبه ۲۰ آذر تا پایان روز چهارشنبه ۲۲ آذر در این طرح ثبت‌نام کنند.

خودرو‌های عرضه شده در این مرحله:
ایران خودرو (هایما ۷x)
آرین پارس (لاماری ایما)
کرمان موتور (JAC j۴، JAC S۳، KMC X۵)
ایلیا (دایون Y۷)
سانیار موتور پارسیان (تیگارد X۳۵)

طرح‌های عرضه شامل طرح عادی، طرح خودرو‌های فرسوده، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

شرایط ثبت‌نام:

دارا بودن گواهینامه رانندگی

عدم خرید طی ۴۸ ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی

عدم داشتن پلاک انتظامی فعال

منبع: آخرین خودرو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر هنری
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
0
شرمتان باد مفسدین فی الارض
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->