اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

آدرس غلط مهدی تاج با کلید واژه «VAR»

  • کد خبر: ۱۹۹۶۷۰
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
آدرس غلط مهدی تاج با کلید واژه «VAR»
فیفا تاکید کرده در یک دوره برگزاری رقابت‌های باشگاهی هیچ کشوری مجاز به استفاده تک بازی و موردی از سیستم کمک داور ویدئویی نیست.

به دنبال استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در جریان برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بار‌ها در مصاحبه‌های خود اعلام کرد در حال رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم تا این سیستم در ورزشگاه آزادی باقی بماند.

اظهارات مهدی تاج این امید را به وجود آورد که لااقل در ورزشگاه آزادی از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود تا در جریان برگزاری بازی‌های لیگ برتر دست کم در این ورزشگاه داوران عملکرد بهتری از خود به جا بگذارند، اما کاشف به عمل آمده طبق ضوابطی که از سوی فیفا و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته شده، اساسا استفاده به شک تک بازی از این تکنولوژی اقدامی ناجوانمردانه و غیر فیرپلی (ازنگاه فیفا) محسوب می‌شود و این طور نیست که برای مثال در طول برگزاری یک دوره بازی‌های باشگاهی در یک یا دو بازی از این سیستم برای بهبود چرخه داوری استفاده شود.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس یک پروتکل از پیش تعیین شده کشور‌ها را ملزم کرده‌اند  که اگر می‌خواهند از این سیستم بهره بگیرند باید با شرکت مورد تایید کنفدراسیون زیر مجموعه خود برای یک دوره برگزاری بازی‌های باشگاه قرارداد منعقد کنند و اینگونه نیست که برای یک بازی اجازه استفاده از کمک داور ویدئویی داده شود.

حال باید از مهدی تاج سوال کرد که با وجود داشتن کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و آگاهی از قوانین چه طور زمان قابل توجهی بعد از دربی صحبت از حفظ سیستم کمک داور ویدئویی که در جریان لیگ قهرمانان در ورزشگاه آزادی مورد استفاده قرار گرفت، کرده است؟ آیا تاج که خود با مقامات فدراسیون فوتبال در تماس است از این قانون آگاهی نداشته است؟!

در آستانه دربی ۱۰۲ نیز صحبت‌های متعددی درباره استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی یا همان وی‌ای آر شده است، اما طبق همان قوانین که ظاهرا در خاطر رئیس فدراسیون فوتبال نیست، هیچ لیگی مجاز به استفاده تک بازی از (VAR) نیست و باید برای یک دوره رقابت از این تکنولوژی استفاده شود تا به نوعی فیرپلی نیز میان تیم‌ها برقرار شود.

به طور منطقی نیز اگر به این موضوع دقت کنیم بهره گرفتن در یک بازی از این سیستم کمک رسانی به نوعی اجحاف در حق دیگر تیم‌ها است و برای مثال اگر در دربی از این سیستم استفاده شود و در دیگر بازی‌ها شاهد اشتباهات مرگباری از سوی داوران باشیم به طور غیر مستقیم صحت نتایج دستکاری شده و تیم‌ها در شرایط یکسان داوری مقابل هم قرار نگرفته‌اند به همین دلیل باید مهر تایید زد به قانون فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و موضوعات اخیر در حفظ تکنولوژی کمک داور ویدئوی یا تعبیه دوران دوربین‌ها در دربی ۱۰۲ را صرفا یک آدرس اشتباه و اقدامی تبلیغاتی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->