رییس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

دائمی: دستاوردهای دوره ششم مدیریت شهری مشهد بی‌نظیر بوده‌ است

  • کد خبر: ۱۹۹۷۴۸
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
  • ۱
دائمی: دستاوردهای دوره ششم مدیریت شهری مشهد بی‌نظیر بوده‌ است
عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: اتفاقاتی که در دوره ششم شورا علیرغم همه سختگیری‌ها و مشکلات روی داده در ابعاد خود بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم دائمی در نطق پیش از دستور خود در نودوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: از همه دلسوزان و دغدغه‌مندان استان تشکر می‌کنم که در همه مصائب، مشکلات و بحران‌های پیش‌روی شهر کمک‌حال ما بودند و حمایت و پشتیبانی کردند که این شهر در آسایش و امنیت به سر ببرد. امیدواریم در سایه عنایات ویژه حضرت رضا(ع) و تمهیدات نماینده مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی بتوانیم در سایه وحدت به امور شهر حضرت رضا(ع) بپردازیم، هرچند استخوانی در گلو و خاری در چشم داریم. سالی که گذشت همراه با مشکلاتی بود و با اندک آبرویی که آن را هم خدا به ما داده، توانستیم از بسیاری امتحانات روسفید خارج شویم و خدا را شاکر هستیم پایمان نلغزید، دستمان نلرزید، مدیون شهروندان و زائران نشدیم و محکم ایستادیم.

وی با اشاره به این موضوع که ما به قانون تمکین می‌کنیم و احترام می‌گذاریم و مصداق واقعی یک فرد انقلابی هستیم، هرچند اگر ظاهر یک فرد انقلابی را نداشته باشیم، انقلابی‌گری به ظواهر ساده‌ای مانند ریش، انگشتر و تسبیح خلاصه نخواهد شد، افزود: ما انقلابی‌گری را در ظاهر نمی‌دانیم، با پرچم عدالت‌خواهی ریشه به بنیان انقلاب نمی‌زنیم. همیشه به قانون تمکین می‌کنیم و خواهیم کرد هرچند اگر به ضرر ما باشد. ما با قیافه و ظاهر انقلابی‌گری ریشه به بنیان‌ها، ارزش‌ها و شخصیت‌های متعالی انقلاب نمی‌زنیم. تا جایی که به نفعمان باشد پای انقلاب نیستیم، بلکه در ضرر و سود پای انقلاب و آرمان‌ها ایستاده‌ایم. نه پرچم عدالت‌خواهی برمی‌داریم و نه عدالت‌خواری می‌کنیم. یک روز هم نمی‌گوییم اگر مقام معظم رهبری مخالف این موضوع باشد از زیر ولایت ایشان سر باز خواهیم زد. هیچ وقت به خط قرمز‌های انقلاب نزدیک نمی‌شویم و نخواهیم شد. این‌گونه نیست تا جایی که منفعت خودمان و دوستانمان باشد پای انقلاب باشیم، درحالی‌که عده‌ای این‌گونه هستند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در این دوره شورا علیرغم همه سخت‌گیری‌ها و مشکلات روی داده در ابعاد خود بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده است. در ابتدای کار بازگشایی مسیر پادگان ارتش را داشتیم. پروژه‌های زودبازده جزو طرح‌های این دوره از شورا با تمرکز بر محرومیت‌زدایی بود. به جای پرداختن به پروژه‌های بزرگ به پروژه‌های زودبازده پرداختیم. ما در مسیر حل مشکل مسکن حرکت کردیم. علیرغم اینکه این موضوع در اختیارات شورا نبود، اما شهردار وقت و همکاران ما در شورا آقایان علوی‌مقدم، حاجی‌بگلو و دبیریان به صورت ویژه در احداث ۴۰۵۲ واحد مسکونی و تغییر بافت فرسوده جدیت به خرج دادند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۳۹۰۰ اوراق را رقم زدیم که در کشور بی‌بدیل بود. تهران ۲۰۰۰ اوراق را بیشتر نتوانست به دست بیاورد. پارک ۷۳ هکتاری باز هم جزو افتخارات شورای شهر بود. ۱۲۰ درصد تحقق بودجه در دو سال گذشته داشتیم که منجر به بودجه ۴۰ هزار میلیاردی شد. الان با موضوع عدم نقدینگی و عدم تمرکز بر مباحث مالی شهرداری مواجه هستیم که باید این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: از شهردار، معاون حمل‌ونقل و مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی درخواست داریم که گاهی به پروژه‌ها سر بزنند. در بازدید سرزده شورا از پروژه شهید میرزایی افرادی که مشغول بودند بیان کردند معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری حتی یک بار هم به پروژه سر نزدند یا شاید یک‌بار آمدند. ما مدیر عملیاتی می‌خواهیم نباید پشت میز بنشینیم، باید کف میدان ظاهر شویم تا مدیران ما نیز یاد بگیرند.

دائمی بیان کرد: هرچند انتصابات ارتباطی به شورا ندارد، اما ارتباط شهردار با اعضای شورا مهم است و باید مدیرانی را منصوب کنند که بیشترین تعامل را داشته باشند. انتقاد من به شهردار این است که اگرچه انتصابات به ما ربطی ندارد، اما اخلاق حرفه‌ای باید رعایت شود. مدیری در سفر عتبات عالیات عزل شد، به مدیری صبح اعلام کردند که ظهر برای تودیع بیاید، مدیر درآمدی ما عزل و مدیر هزینه‌ای منصوب شد، در سازمان عملیاتی ما مدیر عملیاتی حذف و مدیر ستادی جایگزین شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: برخی انتصابات بدون مشورت با رؤسای کمیسیون‌های شورا صورت می‌گیرد. ما نمی‌گوییم چه کسی را منصوب کنید، اما باید مسائلی در انتصابات رعایت شود. در حوزه انتصابات مشاوره‌های غلط به شما می‌دهند که این را مدنظر قرار دهید. اشتباهاتی در این دوره صورت گرفته است برای مثال در هفته بسیج شاهد عزل فرمانده بسیج بودیم که این بدعت بدی است.

وی با اشاره به اینکه تعهد دادید ۶۰ واگن خط یک مترو را تا پایان سال تحویل دهید، تصریح کرد: با این وضعیت نقدینگی و بودجه امکانش نیست. تا الان ۹ ماه از سال گذشته و ۴۴ درصد جذب بودجه نقدی داشتید، چگونه می‌خواهید جبران کنید؟ شورا و مدیریت شهری برای تکمیل خط سه مترو قول دادند به این موضوع توجه کنید.

وی خطاب به شهردار مشهد گفت: ما از شما حمایت می‌کنیم، اما به شورای شهر احترام بگذارید. تاکنون شهردار یک بار با من تماس نداشتند. به غیر از تعداد محدودی با هیچ فردی تماس ندارند و مشورت نمی‌کنند. طی چند ماه تذکرات زیادی به شهردار داده شده، اما دریغ از یک بار پاسخ. بی‌توجهی شهردار باید پیگیری شود. از هیئت‌رئیسه درخواست دارم همه تذکرات را جمع‌بندی و به شهردار ابلاغ کنند تا پاسخ درخوری داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
0
من هم تایید میکنم .
بخصوص عملکرد شما خیلی بی نظیر است .
عملکرد شماها بخصوص در تعطیلی سرو سامان دادن بافتهای فرسوده بی نظیر است !
عملکرد شما در دعواهای داخلی شورا و شهرداری که حتما به من هم مربوط نیست بی نظیر است !
عملکرد شما در حاشیه ساختن بی نظیر است !
عملکرد شما در میکاب و ساختن چهره و استفاده از استایل انقلابی و اکسسوری دینداری خیلی بی نظیر است !
و ..................
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->