پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

سود اسقاط خودرو چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۹۹۸۵۱
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
سود اسقاط خودرو چقدر است؟
رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط‌زیست با اشاره به ادغام دو آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک و ماده ۱۰ صنعت خودرو، آخرین تغییرات گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران و کلانشهرها، تردد خودرو‌های آلاینده و فرسوده هستند که علاوه بر مصرف بالای بنزین، موجب ترافیک و افزایش آلاینده‌های می‌شود و از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده و جایگزین کردن خودرو‌های استاندارد و برقی، مهمی است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

گواهی اسقاط تاکسی ۲۱۰ میلیون تومان شد

وی با اعلام اینکه سن فرسودگی تاکسی‌ها ۱۰ سال شد و افزود: در گذشته یک تاکسی دو گواهی اسقاط دریافت می‌کرد که این گواهی‌ها عددی حدود ۷۰ میلیون نصیب دارنده تاکسی فرسوده می‌کرد، اما اکنون با تغییرات جدید این عدد نزدیک به ۲۱۰ میلیون نصیب تاکسی فرسوده می‌کند، که با یک آورنده اندک شرایط برای نوسازی خودرو مهیا می‌شود.

به گفته گل علیزاده، برای کشنده‌ها نیز این عدد به ۱۲۲۰ تومان رسید، به علاوه قیمت لاشه خودرو که نصیب صاحب خودرو فرسوه می‌شود. سواری‌ها هم ۷۰ میلیون بابت گواهی اسقاط دریافت خواهندکرد، به علاوه ۲۰ میلیون ارزش لاشه خودرو.

بحث اسقاط و از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده برای نخستین بار در دهه ۸۰ مطرح شد و براساس آن قرار شد به ازای واردات خودرو، تعدادی خودرو فرسوده از رده خارج شود. طرحی که با اختصاص اعتبارات در چند سال اول امیدوارکننده شروع شد، اما به مرور زمان بخاطر مشکلات اعتباری، ممنوعیت واردات خودرو و... در دهه ۹۰ متوقف شد و در دولت سیزدهم این مهم در دستور کار قرار گرفت و چرخه اسقاط خودرو‌ها مجدد به کار افتاد.

داریوش گل علیزاده، رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط‌زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست، دو موضوع مهم و جدی، پیرامون آلودگی هوا را پیگیر است، نخست از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده و دیگری استاندارد آلاینده‌های خودرو، گفت: آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک (تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین، موتورسیکلت مکلفند وسایل نقلیه خود را پس از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند) را با آیین نامه ماده ۱۰ صنعت خودرو ادغام کردیم چرا که متاسفانه موضوع اسقاط خودرو‌های فرسوده در ۶ تا ۷ سال گذشته متوقف شده بود و تلاش بسیار کردیم از طریق منابع خود اسقاط خودرو، این چرخه را به گردش در آوریم.

رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط‌زیست، این را هم گفت: این هدف‌گذاری با تمرکز بر خودرو‌های پر پیمایش و اثربخشی آن‌ها بر آلودگی هوا صورت گرفته است و بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده چشم‌انداز ما از این اقدامات خارج کردن سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه فرسوه از چرخه است.

گل علیزاده به مردم شهر‌های اهواز و بوشهر و عسلویه این خبر امید بخش را هم داد که با توجه به اقدامات انجام شده و توافقات صورت گرفته تا سال آینده خروجی گاز فلر در این شهر‌ها نصف خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->