نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

اولین شوک کالدرون

  • کد خبر: ۱۹۹۹
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
اولین شوک کالدرون
سرمربی آرژانتینی پرسپولیس، رفیعی و مصلح را از این تیم کنار گذاشت

آخرین روزهای اردوی پرسپولیس در ترکیه، 2 خروجی بزرگ داشت. سروش رفیعی و شایان‌مصلح، بازیکنانی هستند که کالدرون آن‌ها را کنار گذاشته است و فصل بعد، جایی در برنامه‌های او نخواهند داشت. درحالی‌که با تدابیر عجیب هیئت‌مدیره سرخ‌ها، در فهرست پرسپولیس برای فصل آینده جای هیچ بازیکن بزرگ‌سالی وجود نداشت، بازیکنان این تیم پیش از شروع اردوی ترکیه می‌دانستند که بعد از یک هفته، دوسه نفر از این تیم جدا خواهند شد و به تهران بازخواهند گشت. این اتفاق که با کشیدن خط قرمز روی نام مصلح و یکی از ستاره‌های محبوب سرخ‌ها (رفیعی) همراه بود، دوباره نوک پیکان انتقادهای هواداران را به‌سمت هیئت‌مدیره نشانه رفت.

 

سروش؛ غافل‌گیرکننده، اما قابل پیش‌بینی
کنارگذاشتن سروش، خیلی از پرسپولیسی‌ها را غافل‌گیر کرد. بازیکنی که یک سال قبل، به‌عنوان یک بمب بزرگ با پیراهن پرسپولیس عکس یادگاری گرفت، حالا به‌خاطر سطح پایین آمادگی، در فهرست خروجی کالدرون قرار گرفته است. بررسی عملکرد رفیعی در فصل گذشته، نشان می‌دهد نرسیدن او به سطح توقع کالدرون، اتفاقی عجیب نبوده است. رفیعی فصل پیش 11 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و هیچ پاس گلی برای این تیم نداد. بر اساس آمار متریکا، او در تمام این بازی‌ها، مجموعا 3 پاس کلیدی به هم‌تیمی‌هایش داد و در موقعیت‌سازی موفق عمل نکرد. او با میانگین 0.5 پاس کلیدی در هر مسابقه، نفر هشتم تیمش بود. دقت پاس 75.3درصد هم در سطح پرسپولیس، کارنامه خوبی محسوب نمی‌شد و او را در جایگاه نهمین بازیکن فصل باشگاه قرار داد. تنهافاکتوری که رفیعی فصل پیش بین بهترین‌های پرسپولیس قرار داشت، خطاگرفتن از حریف و لمس توپ بود. رفیعی فصل قبل میانگین نمرات نه‌چندان‌خوب 3.42 را داشت. از بین بازیکنان پرسپولیس که حتی یک بازی نمره گرفته‌اند، 16 بازیکن اوضاع بهتری از سروش داشتند و فقط حسین‌پور، سعید کریمی، همتی، ربیع‌خواه، بودیمیر و شریفی در لیست تیم بدتر از او بودند. از این فهرست، بیشترشان در لیست بزرگ‌سالان پرسپولیس نیستند، بودیمیر از باشگاه جدا شده و فقط ربیع‌خواه و شریفی در فهرست بزرگ‌سالان باقی مانده‌اند. تصمیم کالدرون، یک ریسک بزرگ نیز به‌همراه دارد. بشار رسن، دیگرهافبک‌تهاجمی پرسپولیس، که فصل گذشته معمولا گزینه اول برانکو محسوب می‌شد، هنوز قراردادش با باشگاه را تمدید نکرده است. حتی در صورت تمدید قرارداد هم آمادگی جسمی رسن، در حدی نیست که بتوان او را به‌عنوان تنهاگزینه برای این پست در نظر گرفت. از حالا به نیازهای پرسپولیس، باید خرید یک هافبک‌ تهاجمی را نیز اضافه کرد؛ آن‌هم به‌شرطی‌که قرارداد رسن نیز تمدید شود.

 

مصلح؛ فسخ، یک ماه بعد از تمدید
شایان‌مصلح، مدت‌هاست باوجود تمدید قرارداد، یکی از گزینه‌های خروج از باشگاه برای خالی‌کردن لیست بزرگ‌سالان محسوب می‌شود. پرسپولیس در پست دفاع چپ، انصاری و نادری آماده را در اختیار دارد و بعید است شانس چندانی برای مصلح وجود داشته باشد. به این موضوع اضافه کنید مصدومیت شایان‌مصلح را که به این بازیکن اجازه نداد با آمادگی کامل در تمرینات پیش‌فصل حضور داشته باشد. به نظر می‌رسد اگر گابریل کالدرون یک بازیکن دیگر در پست دفاع راست داشت تا بتواند روی او حساب کند، شاید حسین ماهینی هم به‌عنوان کاپیتان دوم این تیم یکی از افراد خط‌خورده از لیست این مربی قرار می‌گرفت.

 

رفیعی: کاش 10 روز مانده به لیگ این کار را نمی‌کردند
رفیعی بعد از قرارگرفتن در فهرست مازاد کالدرون، در پستی ویدئویی در راه بازگشت به تهران گفت: ای کاش درک کنیم که پرسپولیس کجاست. ای کاش اگر نمی‌توانیم خدمتی کنیم، زودتر برویم که خیانت نکنیم به تیم و بفهمیم که چه آدم‌هایی برای این تیم اشک می‌ریزند، چه آدم‌هایی برای این تیم حرص می‌خورند تا تیم را همین‌طوری بازیچه دست خودمان نکنیم. ارزش این آرم، ارزش این تیم و اسم پرسپولیس را همیشه در قلبم و وجودم دارم و همیشه ممنونم از همه حمایت‌هایتان. دوستتان دارم؛ به امید آن روزی که پرسپولیس را با حضور آدم‌هایی که لیاقت مدیریت دارند، ببینیم. رفیعی در ادامه گفت: من که نیم‌فصل پارسال آمدم و الان هم می‌روم و خیلی با امید زندگی‌ام را ادامه می‌دهم و کارم را انجام می‌دهم؛ ولی ای کاش این‌طوری نبود که یک بازیکن مثل شایان‌مصلح با مصدومیت و با هزار درد بیاید به تیم و در پنجره بسته به تیم کمک کند، در فینال آسیا بازی کند و حالا 10روز مانده به شروع لیگ به او بگویند خداحافظ.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->