پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

سرنوشت کارخانه الکترواستیل پس از آتش سوزی گسترده چه شد؟

  • کد خبر: ۲۰۰۰۰۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
سرنوشت کارخانه الکترواستیل پس از آتش سوزی گسترده چه شد؟
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به بررسی وضعیت کارخانه و کارگران الکترواستیل با گذشت ۸ ماه از آتش سوزی گسترده آن پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۵ فروردین امسال بود که کارخانه الکترواستیل با سابقه ۵۰ ساله در مشهد و به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی داخلی که تولید حدود ۱۲ درصد محصولات برودتی کشور را بر عهده داشت و همچنین از جمله برند‌های مطرح استان و کشور بود، دچار حریق شد.

به گفته مجید محمدزاده، مدیرعامل شرکت الکترواستیل خسارت وارد شده بر این کارخانه طبق برآورد بیمه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که با کسر ۱۰ درصد فرانشیز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود، اما برآورد ما از خسارت به بیش از چند هزار میلیارد تومان می‌رسد.

هرچند در این آتش‌سوزی بخش‌های مربوط به مونتاژ و یخچال صنعتی آن باقی ماند، اما بخش عمده‌ای از خط تولید، انبار محصولات و مواد اولیه، سالن انبار و سالن محصولات آن دچار خسارت شدیدی شد.

این کارخانه که به گفته رئیس وقت خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیش از هزار نفر در آن مشغول به کار بودند، تولیدکننده انواع یخچال‌های خانگی، صنعتی و فریزر استان بود و سهم قابل توجهی در صادرات نیز داشت.

ارزش سرمایه‌گذاری واحد الکترواستیل بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و این ارزش‌گذاری جدا از قطعات و تجهیزاتی است که واحد برای مونتاژ آن اقدام می‌کند.

۲۶ شهریور ماه امسال افتتاح و تولید آزمایشی این مجموعه با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

اکنون بعد از گذشت ۸ ماه از این حادثه تلخ به سراغ فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رفتیم تا جویای وضعیت این کارخانه شویم.

او در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: خوشبختانه این کارخانه به چرخه تولید بازگشته و روز به روز به تیراژ قبل نزدیک‌تر می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هر چند تولیدات این کارخانه در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته فاصله دارد، اما به زودی به سطح تیراژ گذشته خود باز خواهد گشت.

وی درباره شرایط کارگران بیکار شده پس از وقوع آتش سوزی گفت: تمامی کارگران این کارخانه که به علت آتش سوزی بیکار شده بودند، با راه‌اندازی مجدد کارخانه الکترواستیل به این کارخانه بازگشته و مشغول به کار شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->