خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
سرخط خبرها

زیارت، دانشگاه، درمان و تجارت محور دیدار استاندار ایالت سند پاکستان و خراسان رضوی + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۰۰۲۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
زیارت، دانشگاه، درمان و تجارت محور دیدار استاندار ایالت سند پاکستان و خراسان رضوی + فیلم
استاندار ایالت سند پاکستان با استاندار خراسان رضوی دیدار و درباره زائران پاکستانی، تعاملات تجاری، دانشگاهی و موضوعات درمانی گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد کامران تسوری استاندار ایالات سند کشور پاکستان پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در محل استانداری با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایالت سند پاکستان در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر خود به مشهد مقدس، اظهار کرد: چند ساعت است که از سفر ما به ایران می‌گذرد و در همین مدت بسیار تحت تاثیر جوانب شهر زیبای مشهد قرار گرفته‌ام.

تسوری با بیان اینکه روابط گسترده‌ای بین پاکستان و ایران وجود دارد، افزود: در بحث تعاملات اقتصادی و تجارت باید بیشتر کار کنیم و اقداماتمان را عملیاتی کنیم. در این راستا به عنوان استاندار ایالت سند کشور پاکستان دعوت می‌کنیم تا سفری به ایالت سند و شهر کراچی داشته باشید.

وی با قدردانی از مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران در قبال زائران پاکستانی، درباره بیمارستان و مراکز خاصی در شهر مشهد برای ارائه خدمات درمانی، تبادل نظر کرد.

استاندار ایالت سند پاکستان به جایگاه علمی آموزشی دو کشور اشاره کرد و گفت: هرچند سابقه تعاملات آموزشی و آکادمیک بین کشور پاکستان و ایران وجود دارد، اما خواهان گسترش این تعاملات هستیم.

تسوری به شرارت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در قبال مردم ‎‌مظلوم غزه پرداخت و عنوان کرد: مقصران اصلی این جنایات اسرائیل و آمریکا هستند. در این راستا کشور پاکستان به شکل همه جانبه از مردم فلسطین حمایت می‌کند و از مواضع ایران هم در حمایت از ملت فلسطین حمایت و قدردانی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه من را باید سفیر ایران در پاکستان بدانید، بیان کرد: مشتاق حضور تمام هیات‌های تجاری ایران در پاکستان و شهر کراچی هستیم. بدانید آغوش ما به روی تمام این هیات‌ها گشوده است و به دنبال گسترش تعاملات تجاری هستیم.

استاندار ایالت سند پاکستان با اشاره به افتتاح مسیر پرواز مستقیم بین کراچی و مشهد توسط هواپیمایی تابان، تصریح کرد: از این بابت بسیار خوشحال و خرسند هستیم. باید گفت این مسیر پروازی قبل از سفر من به مشهد در فرودگاه کراچی افتتاح شد و جا دارد از حمایت‌ها، تسهیلات و مهمان نوازی تدارک دیده شده برای هیات ما مخصوصا از دولت ایران که میزبان فوق‌العاده‌ای بودند، قدردانی کنم.

تاکید بر افزایش همکاری‌ها میان سند و خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی در ادامه این دیدار اظهار کرد: به مبارزات مردم فلسطین و شهدای عزیز غزه ادای احترام باید بکنیم آن‌ها امروز در خط مقدم مبارزه با استکبار و اسرائیل غاصب هستند.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه روابط بین کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران یک روابط قلبی، فرهنگی و تاریخی است، افزود: ما پاکستان و مردم آن را دوست داریم و مطمئن هستیم پاکستانی‌ها نسبت به ایرانیان همین علاقه را دارند. با این حال همه چیز بین دو کشور برای یک روابط بیشتر در همه موضوعات آماده است.

وی ابراز کرد: آمادگی داریم آنچه که استاندار ایالت سند به آن اشاره کردند را در یک سفر به این استان اجرایی و عملیاتی کنیم. در این راستا چند موضوع اشاره شد که حتما هیات‌هایی را برای این مباحث پیش‌بینی می‌کنیم تا براساس این رفت و آمد‌ها بتوانند موضوعات مورد بحث را عملیاتی کنند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از علاقه خاص مردم پاکستان به امام رضا (ع)، مشهد مقدس و خراسان رضوی باخبر هستیم، تاکید کرد: با نگاه به این موضوع هیاتی را پیرامون بحث زیارت، تبادل زائرین و گردشگران فی مابین استان سند و خراسان رضوی تدارک خواهیم دید تا موضوعات را دنبال کنند.

نظری با تاکید بر اینکه مشهد از ظرفیت دانشگاهی و علمی بسیار قوی برخودار است، گفت؛ این ظرفیت شامل رشته‌های مختلف از جمله علوم پزشکی، صنعت، مسائل ادبیات مشترک بین دو کشور و دیگر موضوعاتی که مورد علاقه دو کشور است؛ بنابراین یک محور هم موضوع مسائل دانشگاهی فی مابین دو کشور است که توسط این هیات دنبال خواهد شد.

وی به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: مشهد از امکان، ظرفیت و استعداد خدمات درمانی بسیار خوبی برخوردار است. به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز اقدامات پزشکی فراوانی در سطح بالا اجرا می‌کند که خدمات پیوند کبد، پیوند کلیه، نابروری‌ها، درمان سرطان‌ها و دیگر خدمات تخصصی را شامل می‌شود. با این حال یک هیات تخصصی در ارتباط با نیازمندی درمانی زائرین پاکستانی تشکیل خواهد شد و موضوع را برنامه ریزی خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور خاطرنشان کرد: ما هم معتقد هستیم در پاکستان و ایران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که هر دو ملت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ لذا این هیات را تشکیل خواهیم داد و برنامه‌ریزی برای تبادلات اقتصادی انجام خواهد شد.

نظری تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ما این است برای اینکه تمام این موارد مورد اشاره در برنامه اجرایی قرار بگیرد، نیاز به یک کمیته مشترک داریم که توسط سفارت‌های هر دو کشور پیگیری و تشکیل شود.

منبع: روابط عمومی استانداری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->