نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
حسین توکلی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری معلولان

ضعف در مدیریت ورزش، عامل اصلی درگذشت سیامند رحمان بود

  • کد خبر: ۲۰۰۲۰
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
ضعف در مدیریت ورزش، عامل اصلی درگذشت سیامند رحمان بود
حسین توکلی، سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران و قهرمان المپیک سیدنی، بی توجهی پزشکی به سیامند رحمان را عامل فوت این قهرمان افسانه ای معلولان می داند.

به گزارش شهرآرانیوز، فوت ناراحت کننده سیامند رحمان قهرمان طلایی وزنه برداری معلولان پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۱۲ لندن جامعه ورزش کشورمان را در آستانه تدارک برای ورود به بازی‌های پیش روی المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ تحت تأثیر قرار داد.

حسین توکلی در گفت و گویی که با مشرق انجام داده است، ضعف در مدیریت ورزشی را عامل درگذشت رحمان می داند و می گوید: سیامند اگر در هر کشور دیگری بود به شدت تحت مراقبت قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: اوایل که هدایت تیم ملی معلولان کشور را در دست گرفتم این موضوع را به مدیران تأکید کردم که وزن سیامند زیادی از حد بالاست و باید از این نظر تحت مراقبت‌های غذایی باشد تا بیش از این وزن نگیرد، ولی هر بار مسئولان وعده آینده را می‌دادند. قبل از المپیک ریو می‌گفتند برویم المپیک برگردیم بعد و دوباره همان آش و همان کاسه. در این ماه‌ها هم این موضوع را گفته بودم، ولی کسی توجه نکرد. اخیرا نیز که هشدار داده بودم گفتند بعد از اینکه از توکیو بازگشت، اقدام خواهیم کرد.

توکلی با اشاره به وزن غیرمتعارف سیامند افزود: سیامند فقط ۲۰۰ کیلو وزن بالاتنه اش بود! می‌دانید یعنی چه؟ ۲۰۰ کیلو برای یک آدم سالم ۲ متری زیاد است چه برسد به کسی که نیم تنه پایینی اش هم مشکل معلولیت دارد. این اواخر خیلی زیاد و زود وزن اضافه می‌کرد. مراقبت از چنین ورزشکارانی که فقط واریز حقوق به حساب آن‌ها نیست! چنین کسی باید تحت نظر و مراقبت‌های پزشکی باشد.

قهرمان المپیک سیدنی استرالیا در پاسخ به این پرسش که علت ایست قلبی او چه بوده است مجددا تاکید کرد: سهل انگاری مسئولان فدراسیون. عدم حضورش در اردو‌های تیم ملی و همه مسایلی که دست به دست هم دادند تا این پسر نازنین را از دست بدهیم. امیدوارم این موضوع درس عبرتی برای بقیه شود.

گفتنی است، درگذشت سیامند رحمان بر اثر ایست قلبی، تنها حادثه امسال برای جامعه ورزش معلولان نبود و سوم تیر سال جاری، راضیه شیرمحمدی، بانوی تیراندازی با کمان کشورمان نیز پس از کسب سهمیه توکیو، بر اثر ایست قلبی درگذشت. 

توجه به سلامت جسمانی و قلبی قهرمانان دارای معلولیت ایران، نکته بسیار مهمی است که فدراسیون جانبازان و معلولان ایران باید به آن رسیدگی ویژه ای بکند. حال باید دید واکنش مسئولان فدراسیون به گفته های حسین توکلی چه خواهد بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->