پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴) افزایش گمرکات خراسان رضوی به ۷ پایانه | تعرفه صفر برای ۸۰ درصد از اقلام تجارتی استان با اوراسیا آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی برگزار شد | ۳۰ کشور جهان، مشتری اقلام صادراتی خراسان رضوی تعرفه گمرکی واردات موبایل در سال ۱۴۰۴ اعلام شد+جزئیات پزشکیان: باید تفکر سیستمی و توانمندی کار تیمی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم علت عدم شماره‌گذاری محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۴ چیست؟ سکوت آماری در بازار مسکن ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ کاهش می‌یابد + جزئیات نرخ بیکاری ۷.۶درصد شد با تعدیل شدن نرخ ارز قیمت کالا‌ها کاهش می‌یابد؟ قیمت لاستیک از امروز ۱۰ درصد گران‌تر می‌شود (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) + سند کدام بیمه‌ها کام مردم را تلخ کردند | ثبت ۱۰ هزار شکایت در ۱۴۰۳ سهم نفت از بودجه ایران فقط ۱۷ درصد است وزیر صمت: تعرفه خودرو‌های وارداتی کاهش خواهد یافت رشد ۲۳ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) یارانه ۱۸ میلیون ثروتمند؛ به زودی قطع می‌شود ادامه نگرانی‌ها از سوء تغذیه کودکان در افغانستان | جان ۳.۵ میلیون کودک در خطر است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) | نوسان دلار در کانال ۸۸ هزار تومان قیمت طلا در مشهد چقدر شد؟ (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) دهک ۴ از وام ودیعه ۴۰۰ میلیونی مستأجران حذف شد معافیت جدید گمرکی ابلاغ شد سقف وام ودیعه مسکن مستأجران افزایش یافت + جزئیات (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) کمبود و گرانی روغن در فروشگاه‌ها‌ی مشهد ادامه دارد | تزریق قطره چکانی روغن به بازار پیش‌بینی خرید تضمینی ۵۳۸ هزار تن گندم در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۴ فرصت مشهد برای خلق ارزش از اقتصاد زیارت احیا و مرمت ۶ هزار و ۲۱۲ کیلومتر قنات در خراسان رضوی واقعی‌نبودن قیمت برق، یکی از دلایل مصرف بالای آن | قبض برق ۷۵ درصد مردم کمتر از ۵۰ هزار تومان است خسارت ۵۰ میلیارد ریالی طوفان اخیر به کشاورزی خراسان رضوی قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد اعلام شد (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) | سیر کیلویی ۱۵۰ هزار تومان
سرخط خبرها

شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را نپذیرفت

  • کد خبر: ۲۰۰۶۲۶
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را نپذیرفت
دبیر انجمن خودروسازان، تجدید ارزیابی دارایی‌ها را یکی از مسیر‌های مناسب برای خروج خودروسازان از زیان دانست و گفت: این کار سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در راستای رشد اقتصادی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری در حوزه سواری ۱۵ درصد، وانت ۴۳ درصد، ون ۳ درصد و کامیون و کشنده ۲۶ درصد با رشد تولید مواجه بودیم، اما در مینی‌بوس و اتوبوس تولیداتمان منفی گزارش شده است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: در مجموع در ۷ماهه امسال ۸۸۲ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو تولید داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ رشد داشته‌ایم.

دبیر انجمن خودروسازان تأکید کرد: برنامه افزایش تولید شرکت‌های خودروساز تا پایان سال به شرط تأمین ارز و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت همچنان در دستورکار تولیدکنندگان قرار دارد.

نعمت‌بخش تصریح کرد: تلاش ما این است که زیان‌های وارده به واسطه قیمت‌گذاری دستوری را به گوش مسئولان مربوطه در مجلس و دولت برسانیم.

رفع زیان خودروسازان با عرضه در بورس کالا

وی در ادامه گفت: اگر قرار نیست قیمت‌گذاری دستوری برطرف شود حداقل مسئولان اجازه دهند بخشی از خودرو‌ها را به منظور جبران زیان‌های موجود در بورس کالا عرضه کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: شورای رقابت علی‌رغم وعده‌های بسیار در راستای تغییر نرخ، اما حاضر به انجام این امر نشد و همین امر باعث افزایش سطح زیاندهی شرکت‌های خودروساز در صورت‌های مالی منتشره در سامانه کدال شد.

نعمت‌بخش گفت: یکی از دلایل ناراضی بودن سهام‌داران از کیفیت محصولات به بحث قیمت‌گذاری دستوری باز می‌گردد، زیرا وقتی حدود ۵۰ هزارمیلیارد به قطعه‌سازان بدهکار هستیم توان تولیدکننده در این حوزه کم می‌شود و بازدهی منفی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: بار‌ها به شورای رقابت اعلام شد، به خودروسازان اجازه داده شود به منظور خروج از زیان و ارتقای کیفیت خودرو خود قیمت را بر اساس ضوابط سازمان حمایت مشخص کنند.

واقعی‌سازی صورت‌های مالی خودروسازان با تجدید ارزیابی دارایی‌ها

دبیر انجمن خودروسازان در پایان در خصوص اقدامات ایران خودرو و سایپا به منظور خروج از ماده ۱۴۱، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از مسیر‌های مناسب برای خروج از زیان است، زیرا سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در راستای رشد اقتصادی می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->