سرخط خبرها

عمران از بزرگراه آزادی تا کال زرکش

  • کد خبر: ۲۰۰۸
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
عمران از بزرگراه آزادی تا کال زرکش
در گفت‌وگو با معاون شهردار منطقه مطرح شد

عاطفه چوپان - معاون اجرایی شهرداری منطقه10 از اقدامات متعدد و گسترده عمرانی منطقه گفت.
به گزارش شهرآرامحله، علی خان محمدی بیان کرد: سال گذشته اقدامات متعدد عمرانی و اجرایی در منطقه انجام شد که بسیار در خور توجه بود. در بزرگراه آزادی مشکل ترافیک وجود داشت که با تعریض از 3لاین به 5لاین این مشکل هم اکنون مرتفع شده است، فضای سبز میانی در مسیر بزرگراه نیز با همکاری معاونت ترافیک و حمل و نقل شهری انجام شد. همچنین پل روگذر سه راه شاهد به آسانسور مجهز شده است و پل روگذر مسیر نان رضوی نیز به دلیل افزایش امنیت تا پیاده‌رو توسعه می‌یابد.
وی درباره بافت فرسوده محله امام هادی نیز گفت: چندین بوستان کوچک مقیاس از جمله خادم‌الشریعه و سعادت در این محله احداث می‌شود تا مشکل کمبود فضای سبز تا حدودی برطرف شود. علاوه بر این یکی از مشکلات موجود بحث وسایل بازی کودکان بود که امسال 7 مورد وسایل بازی در پارک‌های منطقه نصب شد و جزو اولین مناطقی هستیم که توانستیم برای برخی از وسایل بازی پارک‌ها تأییدیه استاندارد نیز بگیریم و از حیث وسایل بازی کودکان وضعیت مطلوبی داریم.
خان محمدی همچنین درباره چمن‌کاری‌‌های میدان قائم، گفت: بخشی از بازپیرایی چمن‌کاری این محدوده انجام شده و شرایط خوب است و بخش باقی‌مانده نیز سال آینده بازپیرایی می‌شود.


ایمن‌سازی معابر داخلی در دستور کار
وی در ادامه با بیان اینکه اصلاحات هندسی در شرایط مناقصه است، بیان کرد: ایمن‌سازی معابر داخلی در دستور کار ماست و برای روان‌سازی ترافیک ایمن‌سازی راه‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود، از جمله معابری که اکنون روی آن‌ها کار می‌کنیم می‌توان به بزرگراه آزادی تقاطع میثاق، انتهای حجاب و امامیه و ... اشاره کرد، این محدوده‌ها چندین بار مورد تقاضای ترافیکی و ایمن‌سازی بوده است، ایمن‌سازی انحراف بولوار اندیشه نیز در دستور کار است و در نهایت همه این اقدامات در راستای به حداقل رساندن ناامنی ترافیکی در بولوارهای منطقه است.


حل معضل آب گرفتگی
معاون اجرایی شهردار در ادامه به مشکلات آب‌های سطحی در منطقه اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه در بخشی از مسیرهای منطقه دچار مشکل آب‌گرفتگی سطحی هستیم، اقدامات لازم برای حل مشکل در معابر داخلی در حال انجام است، علاوه بر این با توجه به اینکه بخشی از کال زرکش نیز در محدوده منطقه ماست و مشکلات آب‌های سطحی و ورود آب‌ها به روستاهای اطراف وجود دارد اقدامات لازم برای رفع این مشکل در این کال هم با همکاری با بخش‌های مرتبط با سرعت خوبی در حال انجام است.


منطقه خوب و امن
خان محمدی تصریح کرد: 3 کیلومتر از مسیری که زائران پیاده حرم رضوی طی می‌کنند از منطقه ما می‌گذرد که باید اقدامات لازم برای عبور امن این عزیزان از معابر نیز انجام شود و به همین منظور ما با اجرای پیاده راه این مشکل را برطرف کردیم، احداث پیاده‌رو بولوار امامیه نیز به اتمام رسیده و رنگ‌آمیزی مسیر دوچرخه آن هم انجام شده و فضای سبز نیز بازپیرایی شده است.
وی در ادامه به برگزاری 7 همایش دوچرخه‌سواری در منطقه اشاره و بیان کرد: 7 همایش دوچرخه‌سواری با مخاطبانی از 600 تا 4000 نفر در منطقه با هدف رواج استفاده از حمل و نقل پارک و توسعه شهر انسان‌محور برگزار شد و این سلسله همایش‌ها در منطقه ادامه‌دار خواهد بود.
خان محمدی گفت: به طور کلی منطقه 10 یکی از مناطق خوب و امن شهر برای سکونت است و شاخص‌های متفاوت از جمله فضای سبز، امکانات رفاهی، ورزشی، گردشگری و ... در وضعیت مطلوبی در این منطقه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->