اردوغان: مدعیان حقوق بشر برای تشویق هیتلر زمانه ذره‌ای خجالت نمی‌کشند ادعای عجیب ترامپ: پیروز نشوم جنگ جهانی سوم راه می‌افتد ادعای نتانیاهو درباره ادامه حملات به غزه و پیشرفت در مذاکرات ترامپ: رابطه من با نتانیاهو هرگز بد نبوده است+ فیلم حمایت مجدد آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه | انگلیس: تمام گذرگاه‌های غزه باید باز شود (۵ مرداد ۱۴۰۳) روسیه: ۵۰ هزار بمب بر سر مردم غزه ریخته شده است تغییر در ساعت کاری مراکز دولتی سراسر کشور در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تغییر در ساعت کاری ادارات زاهدان و سیستان و بلوچستان در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) ساعت کاری ادارات سمنان در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) کاهش یافت واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات وزیر اسرائیل علیه ایران آوارگی اجباری ۹۰ درصد ساکنان نوار غزه تغییر ساعت کاری ادارات تهران در روز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: سیاست‌های کلی رهبر انقلاب چراغ راهنمای مسیر است | زیرمیز زدن و نپذیرفتن، چیزی جز هرج‌ومرج ایجاد نمی‌کند مجلس روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۹ مرداد ۱۴۰۳) جلسه علنی ندارد تحویل خودرو‌های عملیاتی به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان رضوی با حضور وزیر کشور آیت‌الله علم‌الهدی: ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه است | ایستادگی در برابر تهاجمات دشمن، رسالت امام جمعه اوباما هم به جمع حامیان هریس پیوست تصاویری از زد و خورد شدید در پارلمان ترکیه+ فیلم پزشکیان: الان زمان شعار دادن نیست کاخ سفید: در ۶ ماه آینده بر رفتار‌های ایران تمرکز داریم هر هفته ۳۸ هزار نفر مخاطب خطبه‌های نمازجمعه مشهد هستند | فعالیت ۵۳ پایگاه اقامه نمازجمعه در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

شروط رژیم صهیونیستی در مورد توافق جدید تبادل اسیران

  • کد خبر: ۲۰۰۹۷۲
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
شروط رژیم صهیونیستی در مورد توافق جدید تبادل اسیران
روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که رژیم صهیونیستی از «سه اصل اساسی» در مذاکرات تبادل اسیران با حماس سخن گفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، دیوید بارنیا، رئیس موساد با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یکی از پایتخت‌های اروپایی روز دوشنبه برای بررسی توافق تبادل جدید اسیران دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که رژیم صهیونیستی از «سه اصل اساسی» در مذاکرات سخن گفت؛ نخست اینکه هرگونه مذاکراتی با حماس در شرایط آتش‌بس باشد و حتی یک روز آتش‌بس هم بدون بازگرداندن اسیران نباشد.

اما شرط دوم، این است که توافق از جایی ادامه یابد که توافق پیشین متوقف شد، به این معنا که رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن زنانی که در اسارت مانده‌اند، کوتاه نخواهد آمد.

شرط سوم این است که توافق بر اساس، سازوکار‌های آشکاری برای هر یک از گروه‌ها انجام شود.

پس از آنکه مقاومت یک فایل ویدئویی از اسیران منتشر کرد، رژیم صهیونیستی تمایل دارد که اسیران سالخورده را در کنار زنان و بیماران بازگرداند و این رژیم تاکید دارد که فقط در مورد استرداد اسیران زنده صحبت کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیست که نامش را ذکر نکرد، گزارش داد: روز‌های آتی تعیین‌کننده خواهد بود و همراه با فشار خواهد بود. در این روزها، توپ در زمین اسرائیل نیست. رئیس موساد گام نخست را برداشت و در حال حاضر فشار‌ها از ایالات متحده به قطر و از قطر به حماس انتقال خواهد یافت و این امر چند روز زمان می‌برد.

این منبع در خصوص آمادگی رژیم صهیونیستی برای آزاد کردن اسیران فلسطینی «ویژه» و نیز اسیرانی که به گفته آن‌ها «دستشان به خون آغشته است»، در ازای آزادی گروه‌های جدیدی از اسیران اسراییلی، گفت: این مسأله ممکن است.

رژیم اشغالگر در این مقطع شاهد این است که ایالات متحده برای دستیابی به توافق جدیدی مصمم است و رییس سیا در بطن مسأله با دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حضور دارد و او به دنبال رسیدن به نتایج است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->