هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد
سرخط خبرها

مذاکرات فشرده شورای امنیت بر سر قطعنامه‌ای جدید برای آتش‌بس در غزه

  • کد خبر: ۲۰۱۰۱۲
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
مذاکرات فشرده شورای امنیت بر سر قطعنامه‌ای جدید برای آتش‌بس در غزه
شورای امنیت سازمان ملل نشستی با محوریت فلسطین برگزار کرده که هدف آن تصویب قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس در جنگ غزه است.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای با محوریت جنگ غزه برگزار کرده‌اند که در آن بحث بر سر تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس، بالا گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، «تور ونسلاند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در این نشست گفت که تبعات گسترده‌تر جنگ غزه، از جمله احتمال بدل شدن آن به بحرانی بزرگ‌تر در منطقه موجب نگرانی سازمان ملل شده است.

او گفت: من همچنان نگران اثرات گسترده‌تر جنگ در غزه و خطر تشدید درگیری‌ها در منطقه هستم. به صورت روزانه شاهد تبادل آتش در دو سوی «خط آبی» هستیم و احتمال خطای محاسباتی و تشدید درگیری‌ها، ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که لبنان به درگیری منطقه‌ای کشیده نشود و طرفین آتش‌بس اعلام کنند.

ونسلاند همچنین گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی برای تحویل تعدادی از محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه پاسخگوی نیاز مردم این منطقه نیست.

او با بیان این که رژیم صهیونیستی اقدامات محدودی از جمله اجازه ورود سوخت، غذا و گاز برای پخت‌وپز داشته و گذرگاه کرم ابوسالم را برای ورود کمک‌های بشردوستانه باز کرده، تصریح کرد که «این اقدامات بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز برای رسیدگی به فاجعه انسانی» غزه است.

در همین حال، «واسیلی نبنزیا»، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده تنها کشور جهان است که با آتش‌بس بشردوستانه در غزه مخالفت می‌کند.

نبنزیا گفت: بی‌اغراق می‌گویم که جهان بر سر لزوم آتش‌بس فوری در غزه به اجماع رسیده؛ اما تنها کشوری که با این امر مخالف بوده و خود را مقابل تمامی اعضای جامعه بین‌المللی قرار داده، ایالات متحده است.

همچنین «ژانگ جون»، نماینده چین در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت خواستار برپایی یک کنفرانس بین‌المللی صلح شد که در مقیاس بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر، به دنبال حل مناقشه فلسطین اشغالی باشد.

او همچنین گفت که هر رویکردی نسبت به مسئله فلسطین، باید به خواست فلسطینیان احترام گذاشته، دغدغه‌های کشور‌های منطقه را در نظر گرفته و از راهکار دو دولتی دور نشود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->