پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟
سرخط خبرها

نگرانی از وضعیت شناگران خراسان!

  • کد خبر: ۲۰۱۸۴۹
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
نگرانی از وضعیت شناگران خراسان!
تیم شنای مشهد در پایان مرحله نخست لیگ‌برتر روی سکوی دوم ایستاد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیستمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر شنای باشگاه‌های کشور از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و مرحله نخست این مسابقات با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر به پایان رسید. این رقابت‌ها مانند دوره‌های گذشته در سه مرحله برگزار می‌شود و مجموع امتیازات تیم‌ها در سه مرحله تعیین‌کننده قهرمان این دوره از رقابت‌ها خواهد بود؛ مسابقاتی که از اول دی آغاز شد و در هفته اول اسفند به پایان می‌رسد.

شناگران باید در سه مرحله در هفته‌های اول دی، بهمن و اسفند به آب بزنند تا تکلیف قهرمان مشخص شود. تیم شنای خراسان‌رضوی امسال با نام تیم «استخر شهیدهاشمی‌نژاد مشهد» در این رقابت‌ها شرکت کرده و در پی دفاع از عنوان ده‌ساله قهرمانی خود در این رقابت‌هاست؛ تیمی که البته در کمال ناباوری مرحله اول را با کسب عنوان دومی و حضور در این جایگاه به پایان برد تا این علامت سؤال بزرگ در ذهن جامعه شنای استان به وجود بیاید که چرا قهرمان همیشگی شنای کشور، مرحله اول را با دومی پشت سر گذاشت؟

یکه‌تازی نفت در لیگ شنا

رقابت‌های مرحله نخست لیگ‌برتر شنا در بیست ماده طی دو روز صبح و عصر پیگیری شد و درنهایت این تیم نفت تهران بود که توانست با کسب مجموع ۱۱۲۷ امتیاز صدرنشین شود. پس از این تیم هم تیم استخر شهیدهاشمی‌نژاد مشهد با ۱۰۹۹ امتیاز دوم شد و تیم اریس اصفهان نیز با ۱۰۶۲ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. در این دوره از مسابقات هشت تیم نفت تهران، شهیدهاشمی‌نژاد مشهد، اریس اصفهان، نور سمنان، امیرمرشد، مقاومت، مدرسه شنای بتیس و نفت امیدیه با یکدیگر رقابت می‌کنند. در پایان دور نخست تیم نفت امیدیه قعرنشین جدول است.

همه غایبان تیم همیشه‌قهرمان

تیم شهیدهاشمی‌نژاد مشهد درحالی مرحله نخست را با عنوان دومی آغاز کرد که مصدومیت دو چهره تأثیرگذار این تیم پیش از شروع مسابقات، نقش بسزایی در این نتیجه داشت. ابوالفضل سام و سینا غلامپور، دو چهره خراسانی و بومی این تیم، پیش از مسابقات از ناحیه مچ دست و قفسه سینه دچار مصدومیت شدند و همین عاملی شد تا آن‌ها در مرحله نخست به آب نزنند.

از طرفی، تیم مشهد محمد قاسمی و علی رشید‌پور، دو ستاره نامدار غیربومی‌اش، را هم که با تیم‌ملی در روسیه بودند، فقط در روز دوم مسابقات مرحله اول در اختیار داشت. بنا بر اعلام مجید مشتاق‌عشق، سرمربی تیم، این دو شناگر همراه تیم‌ملی در اردوی روسیه بودند و ساعت ۵ صبح روز مسابقات به فرودگاه امام (ره) رسیدند و همین عاملی بود تا کادر فنی تیم مشهد در روز اول نام آن‌‎ها را در فهرست شناگران قرار ندهند. این غیبت‌ها و مصدومیت‌ها دست به دست هم داد تا تیم مشهد لیگ‌برتر شنای امسال را با صدرنشینی آغاز نکند.

اولی‌های تیم خراسان

در پایان مرحله نخست لیگ‌برتر شنای کشور و در مواد بیست‌گانه، در پنج بخش مشهدی‌ها توانستند بر سکوی اول بایستند. در ماده صدمتر آزاد ماهان گرشاسبی از تیم مشهد اول شد. همچنین در ماده پنجاه‌متر قورباغه نیز امیر مطاعی از مشهد توانست بر سکوی نخست بایستد. در ماده چهارصدمتر مختلط انفرادی هم محمد قاسمی از تیم مشهد جایگاه نخست را از آن خود کرد. دو مقام اولی دیگر مشهدی‌ها هم در مواد چهاردردویست‌متر آزاد تیمی و چهاردرصدمتر آزاد تیمی به دست آمد.

مشتاق: از عملکرد بچه‌ها راضی هستم

مجید مشتاق‌عشق، سرمربی تیم شنای مشهد در لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور، درباره عملکرد شاگردانش در مرحله اول گفت: واقعیت آن است که با توجه به شرایط از عملکرد بچه‌ها راضی هستم. با وجود همه غیبت‌ها و مصدومیت‌هایی که داشتیم، عملکرد خوبی داشتیم و خطای شناگرمان در دویست‌متر کرال موجب شد ۲۸ امتیاز از نفت تهران عقب بیفتیم که این امتیاز هم در مراحل بعد جبران‌شدنی است.

امسال تیم‌ها خیلی خوب یارگیری کردند و به‌عنوان مثال همین تیم نفت تهران بسیار پرمهره و خوب است و وضعیت مالی عالی دارد. با وجود این، تیم ما با حمایت هیئت‌شنا و بدون اسپانسر پا به این رقابت‌ها گذاشته است. مشتاق‌عشق اذعان کرد: امسال هیچ باشگاهی پای کار شنا نیامد و با حمایت هیئت روانه مسابقات شدیم. این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که تیم ما در حال پوست‌اندازی است.

گرایلی: در مراحل بعد به صدر برمی‌گردیم

حسین گرایلی، رئیس هیئت‌شنای خراسان‌رضوی، درباره عملکرد تیمش در مرحله نخست این دوره از مسابقات اظهار کرد: وقتی دیدیم هیچ اسپانسری پای کار نمی‌آید، به خاطر شناگرانمان و اینکه به مشکل نخورند، خودمان تیم را با نام شهیدهاشمی‌نژاد روانه مسابقات کردیم. با توجه به مصدومیت‌هایی که برای بچه‌های ما به وجود آمده بود، نتیجه بدی نگرفتیم و مطمئنم در مراحل دوم و سوم صدر جدول را پس می‌گیریم. ۶۰ تا ۷۰ درصد تیم ما شناگران بومی هستند و بچه‌ها معرفتی و فقط به‌دلیل اینکه چند سال است با تیم ما قهرمان می‌شوند، پای کار آمدند.

قرارداد‌های مالی دیگرتیم‌های لیگ سنگین است و ما از عهده پرداخت چنین پول‌هایی برنمی‌آییم. گرایلی با اشاره به مسئله استخر در مشهد اظهار کرد: متأسفانه قرارداد استخر شهیدهاشمی‌نژاد یکی‌دو ماه دیگر تمام می‌شود و اگر اداره‌کل قرارداد را تمدید نکند، ما به مشکل برمی‌خوریم. امیدواریم اداره‌‎کل ورزش‌وجوانان در راستای کمک به ورزش شنا و این بچه‌ها، باز هم با ما همکاری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->