در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل
سرخط خبرها

همایش ملی «نما و هویت» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۱۸۷۳
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
همایش ملی «نما و هویت» در مشهد مقدس برگزار می‌شود
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در راستای وظایف قانونی خود و با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه تخصصی از مهمترین موضوعات تخصصی معماری و شهرسازی ۹ دی ماه، همایشی تخصصی با عنوان «نما و هویت» برگزار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم استادی با بیان اینکه هویت شهر‌های امروز در گرو آنچه از سیمای آن پیداست می‌باشد. اظهارکرد: معماری و شهرسازی اصیل ایرانی همواره از ارزش‌های استوار و پاسخگو به زمان خود، برخوردار بوده است.

وی گفت: این معماری دارای چنان هویت و مفهومی است که هنوز پس از گذشت سالیان متمادی می‌تواند سر مشق مناسبی برای ساخت و ساز‌های امروزه در پیوستار زمان باشد.

استادی با بیان اینکه پرداختن به این هویت و کیفیت معماری و منظر شهری، امروزه به یکی از مهمترین دل‌مشغولی‌های معماران و شهرسازان بدل شده، افزود عوامل گوناگونی زمینه ساز بروز سیمای مغشوش، ناهماهنگ و ناهمسو با هویت و ارزش‌های سرزمینی هستند و نقظه آغازین هویت‌بخشی به معماری و منظر، در ارتقاء کیفی نما‌های آن‌ها می‌باشد.

همایش ملی «نما و هویت» در مشهد مقدس برگزار می‌شود

وی افزود: از این رو، سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در راستای وظایف قانونی خود و با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه تخصصی از مهمترین موضوعات تخصصی ۹ دی ماه، همایشی تخصصی با عنوان «نما و هویت» برگزار می‌نماید.

استادی با بیان اینکه این همایش در محور‌های سه گانه خود به مهمترین موضوعات و چالش‌های فراروی نما و منظر در شهر از جمله تداوم هویت در پیوند گذشته با امروز، تحقق سیما و منظر ایرانی اسلامی و بازتولید هویت در توسعه‌های جدید و توجه به نقش فناوری‌‎های نوین و کاربرد آن در ساخت و ساز‌ها می‌پردازد، اظهار کرد: به همین منظور، از چهره‌های سرآمد در سطح کشور نیز دعوت شده است تا در این زمینه به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

دبیر همایش ملی نما و هویت گفت: کمیسیون سیما و منظر و کمیسیون تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان برگزارکنندگان اصلی این همایش هستند.

استادی افزود: این رویداد و همایش ملی را نقطه آغازی برای هم اندیشی در قالب سلسله نشست‌های تخصصی کارآمد و اثربخش در این زمینه تا حصول به نتایج مطلوب برای شهر، استان و سرزمین می‌دانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->