خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

تاکید وزارت بهداشت بر اصلاح تعرفه‌های پزشکی

  • کد خبر: ۲۰۲۳۰۴
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
تاکید وزارت بهداشت بر اصلاح تعرفه‌های پزشکی
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه به پاشنه آشیل ما تبدیل شده که اگر اصلاح نشود دچار معضل می‌شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید کریمی در همایش تبیین جایگاه خدمات ماندگار در نظام سلامت و آیین نکوداشت دکتر عباس شیبانی (بنیانگذار هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی)، که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته ۱۶ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است و این در حالی است که کل تخت‌های کشور از قبل و بعد از انقلاب ۱۶۰ هزار است و ۱۶ هزار یعنی ۱۰ درصد و در دو سال گذشته ۱۰ درصد به کل تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است و این درحالیست که ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی هزینه بالایی دارد و اگر هیئت امنای صرفه جویی ارزی نبود بعید بود بتوانیم به این چابکی خدمت رسانی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین نهاد حمایت کننده از تولیدات داخلی هیئت امنای صرفه جویی ارزی است، اظهار کرد: زمانی هم که خیرین سلامت می‌خواهند کمک کنند با شنیدن نام هیئت امنا خیال‌شان راحت است که کار درست پیش می‌رود. همچنین حدود ۲۰۰۰ تخت آی سی یو اضافه کردیم.

وی افزود: در کرونای امیکرون با درگیری بالای کودکان مواجه شدیم و نیاز به picu داشتیم که با کمک هیئت امنا تعداد picu به دو برابر افزایش یافت.

به گفته وی، همچنین حدود ۳۰۰دستگاه پیشرفته پزشکی از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی خریداری و توزیع شده است.

کریمی درباره تعرفه‌های پزشکی، اظهار کرد: نمی‌توان خدمتی در مرکز دولتی با مبلغ بسیار پایین انجام داد، ما حداقل باید در حد مصوبات شورای عالی بیمه تعرفه بدهیم که مراکز بزرگ پزشکی ما دچار مشکل نشوند. الان ویزیت یک متخصص قلب در یک مرکز فوق تخصصی مانند همین بیمارستان ۳۷ هزار تومان است که ۳۰ درصد این مبلغ هم برای بیمارستان است و با احتساب مالیات، ۲۰هزار و خورده‌ای به پزشک متخصص می‌رسد که آن هم با تاخیر‌های چند ماهه بیمه‌ها روبرو است.

وی افزود: تعرفه به پاشنه آشیل ما تبدیل شده که اگر اصلاح نشود دچار معضل می‌شویم.

او تاکید کرد: پیشتر پول‌هایی از محل ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها دست وزارت بهداشت بود که در اختیار بیماران خاص و کاهش فرانشیز و... قرار می‌گرفت که پارسال تمام این بودجه را به دارویاری دادند. از طرفی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ایجاد شد که دست بیمه است؛ بیمه هم نیازمند اسناد است و ممکن است مشکلاتی رخ دهد. خوب است که بیمه در این بخش حضور دارد، اما ما هم باید پولی برای کمک کردن در مواقع خاص داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت اگر بودجه نداشته باشد چگونه می‌خواهد خدمت رسانی کند؟ امیدوارم بیمه‌ها هم دست از بدحسابی بردارند تا بیمارستان‌ها دچار مشکل نشوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->