تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

تاکید شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم

  • کد خبر: ۲۰۲۶۲
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
تاکید شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم
 دریابان «علی شمخانی» دبیرشورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران در دیدار یکشنبه شب خود با «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق بر لزوم همکاری، هماهنگی و اقدام مشترک دو کشور علیه تروریسم تاکید کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، در این دیدار دو طرف درباره اهمیت تقویت روابط دو جانبه و توسعه راه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف برای خدمت به منافع دو ملت دوست و همسایه گفتگو کردند.

دفتر رسانه‌ای رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای در این باره نوشت که در این دیدار بر لزوم هماهنگی و اقدام مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و حمایت از تلاش‌های عراق برای حفظ حاکمیت و امنیت این کشور تاکید شد.

در ادامه دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری عراق در زمینه روابط تاریخی و پیوند‌های مشترک بین ایران و عراق در حوزه‌های مختلف بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار رئیس جمهوری عراق تأکید کرد که باید تلاش‌ها و همکاری‌های دو کشور برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان دنبال شود.

دریابان شمخانی نیز بر مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و تمایل به تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور در تمام زمینه‌ها تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه در این نشست، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث قرار گرفت و لزوم اتخاذ گفت و گوی سازنده برای پایان دادن به بحران‌ها با هدف کاهش تنش و استقرار و برقراری امنیت و صلح در منطقه و جهان مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

شایان ذکر است که دریابان شمخانی شنبه شب برای دیدار و گفتگو با مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی عراق وارد بغداد شد.

وی در مدت حضور دو روزه در پایتخت عراق با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس، مشاور امنیت ملی، شخصیت‌های حزبی، وزیر بهداشت و محیط زیست و رئیس سازمان اطلاعات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->