امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

کشف دپوی ۷۵ میلیاردی داروی قاچاق در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۲۶۳۶
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کشف دپوی ۷۵ میلیاردی داروی قاچاق در مشهد
پلیس مشهد مانع توزیع ده‌ها هزار قلم داروی قاچاق در بازار شد.

به گزارش شهرآرانیوز آنچه برایشان اهمیت داشت، سود بود و آنچه برایشان اصلا اهمیت نداشت، سلامت مردم بود. آن‌ها راه درازی را پشت سر گذاشته بودند تا بتوانند کالا‌های سلامت‌محورشان را به‌سلامتی به مشهد برسانند. اتفاقا تا اینجای کار هم موفق بودند و در طول مسیر انتقال محموله قاچاقشان، حتی یک نفر هم جلو آن‌ها را نگرفته و درخواست مشاهده بارنامه یا مستندات گمرکی نکرده بود.

البته ممکن است که این محموله را لابه‌لای بار‌های زیادی مخفی کرده یا به صورت بار‌های کوچک به سرمنزل مقصود رسانده و یک‌جا تجمیع کرده باشند. هر فرضیه‌ای را می‌شود برای انتقال این محموله چند ده‌هزار قلم دارویی متصور بود، اما نکته مهم، عملکرد خیره‌کننده پلیس مشهد بود که توانست این میزان دارو را پیش از توزیع در بازار مشهد کشف کند.

یک راز سربه‌مهر

پرونده دپو ده‌ها هزار قلم دارو در مشهد از آنجا در دستورکار پلیس مشهد قرار گرفت که اطلاعات محرمانه‌ای از وجود این دارو‌ها در یک انبار در مشهد خبر می‌داد. این اطلاعات محرمانه بلافاصله به سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، اعلام شد.

نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که اطلاعات صحیح است و محموله‌ای بزرگ از دارو‌های قاچاق در مشهد دپو شده است، اما محل انبار این دارو‌ها هنوز دردسترس نبود. بلافاصله سرهنگ نگهبان دستورات تخصصی صادر کرد و مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد را موظف کرد که به‌طور ویژه به این پرونده که در آن جان سلامت شهروندان در میان بود، رسیدگی و نتایج آن را به‌فوریت اعلام کنند.

بلافاصله گروهی از مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد با تشکیل پرونده‌ای ذیل عنوان داروی قاچاق، تحقیقات همه‌جانبه‌ای را برای یافتن این محموله پیش از توزیع آغاز کردند. نخستین سرنخ‌ها از آنجا کسب شد که مأموران با ردزنی خودرو حامل این داروها، متوجه شدند که این محموله در یک انبار در حاشیه جاده سنتو تخلیه شده است، اما هنوز اطلاعی از مکان دقیق انبار در دست نبود.

به‌دنبال یک آدرس

مأموران بلافاصله اقدامات لازم برای کشف محل انبار را آغاز کردند و علاوه‌بر استفاده از منابع محلی، اقدام به گشت‌زنی هدفمند در این محدوده کردند. مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد با گسترش چتر اطلاعاتی خود در محدوده‌ای که احتمال وجود این دارو‌ها در آنجا زیاد بود، با اطلاعات کسب شده، حلقه محاصره را هر لحظه تنگ‌تر کردند تا جایی که درنهایت پشت در یک انبار متوقف شدند.
اطلاعات محرمانه نشان می‌داد که اقدامات مجرمانه‌ای پشت در بزرگ این انبار در جریان است، تا جایی که اقدامات بعدی، آن‌ها را مطمئن کرد که آدرس را درست آمده‌اند و هر لحظه ممکن است پرنده از قفس بپرد.

یک کشف بزرگ

مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد، بلافاصله موضوع کشف انبار محموله بزرگ دارو‌های قاچاق را به مقام قضایی اعلام کردند و پس از دریافت مجوز قضایی، عملیات پایانی را کلید زدند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با ورود برق‌آسا به این انبار متوجه شدند که آدرس را درست آمده و در آستانه یک کشف بزرگ در مشهد قرار دارند. مأموران در این عملیات موفق به کشف ۳۴ هزار و ۶۲۰ قلم داروی قاچاق و خارج از عرضه توزیع شدند.

با حضور نمایندگان بهداشتی به این محل به‌منظور بررسی دارو‌های کشف شده، کارشناسان ارزش ریالی دارو‌های کشف شده را ۷۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد با دستور رئیس پلیس مشهد بلافاصله یک متهم را در زمینه قاچاق دارو دستگیر و سپس این انبار را تا پایان اقدامات پلیسی-قضایی پلمب کردند. تنها متهم پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی معرفی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->