سرخط خبرها

رویداد «شهربانو» در مشهد، قالب مردانه سینما را خواهد شکست

  • کد خبر: ۲۰۲۷۲۴
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
رویداد «شهربانو» در مشهد، قالب مردانه سینما را خواهد شکست
یک بانوی فیلم‌ساز گفت: رویداد شهربانو باعث می‌شود قالب مردانه سینما شکسته شود.

نیکو روستایی فیلمساز جوان که از شهر اصفهان به روایت شهر «رویداد شهربانو» دعوت شده بود در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، درخصوص این رویداد، اظهار کرد: این روایت را دوست داشتم، چون این رویداد شهربانو متمایز و ویژه بانوان بود. تقریبا در فضای سینما چه در ایران و چه در خارج کشور فضای فیلمسازی مردانه است و حتی بانوانی که فیلم می‌سازند نگاه مردانه‌ای به سینما دارند. رویداد شهربانو متفاوت عمل کرد و سوژه‌های که انتخاب کرد مربوط به حوزه زنان و فیلمسازان نیز زن بودند، این یعنی حرکت در جهت مخالف آب و سبب می‌شود قالب مردانه سینما شکسته شود.

وی افزود: این رویداد موجب شد که این بانوان به سوژه‌ها و سینما نگاه زنانه و مادرانه داشته باشند و این شروع خوبی برای سینماست و امیدوارم این مسیر ادامه‌دار و پرقدرت‌تر باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و مدیریت خانواده نیز با آن‌هاست. به نظرم این رویداد در قدرتمندتر و توانمندتر شدن شخصیت زنان تاثیرگذار است. رویداد شهربانو کمک می‌کند که زنان بدانند چه زنان قدرتمندی در جامعه ایران وجود دارند و می‌توانند از آن‌ها الگو بگیرند.

این فیلمساز جوان اضافه کرد: سوژه‌هایی که روز گذشته ارائه شد بسیار خوب انتخاب شده بودند. بنده همه شخصیت‌ها را دوست داشتم. انتخاب سوژه‌ها بعد‌های متفاوتی داشتند و از جنبه‌های خانوادگی، شغلی و شخصیتی خوب انتخاب شده بودند.

روستایی با اشاره به این موضوع که این رویداد برای فیلمسازانی که تازه وارد این عرصه شدند موثر است، گفت: کسانی که در ابتدا وارد عرصه فیلمسازی می‌شوند با انتخاب سوژه مشکل زیادی دارند. این رویداد کمک می‌کند تا با سوژه‌ها و نحوه انتخاب سوژه‌ها آشنا شوند.

سلسله رویداد‌های روایت شهر در چهار بخش مستند، خرده روایت، شهربانو و قالب‌های خلاق و نوآور تولیدی، با هدف تولید فیلمنامه طراحی شده است.

گفتنی است؛ این رویداد توسط موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار می‌شود. رویداد شهربانو از سلسله رویداد‌های هم‌آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت «روایت شهر» است که  از  ۶ تا ۸ دی ماه با حضور ۴۰ بانوی هنرمند از مشهد و سایر نقاط کشور در مشهد  برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->