استاندار خراسان رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد
سرخط خبرها

امضای میثاق‌نامه میان شهرداری مشهد، شورای اسلامی شهر و بخش خصوصی

  • کد خبر: ۲۰۳۴۶۶
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
امضای میثاق‌نامه میان شهرداری مشهد، شورای اسلامی شهر و بخش خصوصی
در یکصدمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز، دوشنبه ۱۱ دی در تالار شهر برگزار شد، میثاق‌نامه‌ای میان شهرداری مشهد، شورای اسلامی شهر و بخش خصوصی امضا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در خصوص این میثاق‌نامه اظهار کرد: جلسات مختلفی داشتیم و جلسه مشترکی با شورا و سرمایه‌گذاران برگزار و نتیجه آن میثاق‌نامه ای شد که به امضای شورای شهر، مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران می‌رسد. برای اولین بار در کشور میثاق‌نامه‌ای بین بخش خصوصی، شورای شهر و مدیریت شهری شکل می‌گیرد و به امضا می‌رسد. نتیجه آن برای شهر مشهد، شهر آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) و پایتخت معنوی ایران است که خیر و برکات دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه بخش خصوصی یکی از چرخ‌دنده‌های اصلی اقتصاد و مدیریت شهری است، عنوان کرد: اگر این چرخ‌دنده خارج شود، موجب اخلال می‌شود. طی چند سال اخیر این موضوع مورد غفلت قرار گرفته بود. کار ما حمایت، رفاقت و همراهی است، رقابتی با سرمایه‌گذاران نداریم و حقوق طرفین باید در همه حوزه‌ها حفظ شود. کار شما سرمایه‌گذاران اجرای پروژه‌های اقتصادی، شروع پروژه‌های دیگر، پرداختن به اقتصاد شهر و اجرای پروژه دیگر از درآمد‌های حاصله است.

قلندر شریف بیان کرد: پروژه‌های سنواتی و بلاتکلیف ماندن آن‌ها یکی از مشکلات بوده که کمیته و همچنین شورای رفع موانع با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی در این زمینه همکاری می‌کنند. تعداد زیادی از پروژه‌هایی که مشکل داشتند رفع شده و پروژه‌های بر زمین مانده زیادی با همراهی دستگاه‌های نظارتی صورت جلسه و تعیین تکلیف شده است. ۱۲ پروژه بزرگ و تعدادی پروژه نیز در شورای شهر در حال بررسی است.

در ادامه رضا احدیان، رئیس انجمن توسعه سرمایه‌گذاری و عمران خراسان رضوی تصریح کرد: این میثاق‌نامه بستر جدیدی را برای تمام استان‌ها فراهم می‌کند که بتوانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند. این اتفاق می‌توانست در دی ماه ۱۴۰۰ رقم بخورد، اما اتفاق نیفتاد، البته هیچ وقت دیر نیست. در این یک سال و نیم باقیمانده سعی می‌کنیم در راستای رشد و تعالی بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) قدم برداریم.

وی ادامه داد: امیدوارم سرمایه‌های دیگر استان‌ها و هموطنان خارح از کشور را با همدلی و همراهی بین شورا، شهرداری و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد جذب کنیم. نگارش میثاق‌نامه بین ما و معاونت اقتصادی زمان‌بر شد؛ زیرا حساسیت وجود داشت که بتواند الگویی برای دیگر استان‌ها و اثری ماندگار باشد. در یک سال و نیم باقیمانده قدم‌های بزرگی را در این زمینه برخواهیم داشت، اما نیاز به همراهی داریم که به یک امضا در میثاق‌نامه منتهی نشود، بتوانیم مشکلات و معضلات اداری را کوتاه کنیم و قدم‌های بزرگی برای شهر برداریم.

در بخش دیگری مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌های اقتصادی و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه حال اقتصادی مردم و حال اقتصادی کشور قابل قبول نیست، در حالی که می‌تواند خیلی بهتر باشد. امید داریم به سهم خودمان با امضای این تفاهم‌نامه و با تلاش برای شروع فصل جدیدی از تعاملات فی‌مابین مجموعه مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران بتوانیم چرخ شهر و اقتصاد شهر را به حرکت در بیاوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->