حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

با «نشان مشهد» به دنبال الگوسازی برای نسل آینده هستیم

  • کد خبر: ۲۰۳۵۶۳
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
با «نشان مشهد» به دنبال الگوسازی برای نسل آینده هستیم
رئیس کمیسیون فرهنکی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با «نشان مشهد» به دنبال الگوسازی برای نسل آینده هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن منصوریان امروز ١١ دی ماه در اولین رویداد اعطای نشان مشهد که در سالن همایش های بین اللملی شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: ١٠ دی، یاد شهدای این روز بزرگ در یکشنبه خونین را گرامی می‌داریم و امیدواریم با نام گذاری این روز بزرگ به نام روز مشهد که مصوب شورای فرهنگ عمومی استان نیز قرار گرفت، بتوانیم زحمات و خاطرات این عزیزان را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی افزود: مشهد الرضا(ع) از لحاظ قدمت تاریخی از شهرهای جوانی محسوب می‌شود و حتی نسبت به قدمت شش هزار سال نیشابور، سبزوار و کاشمر قدمت تاریخی کمتری دارد اما چرا مشهد کلانشهر مذهبی ایران است به خاطر مرجع پر خیر و برکت و نور امام رضا(ع) است و فلسفه وجودی و علت این شهر حرم امام رضا(ع) است. حرم امام رضا(ع) مانند کعبه که دحو‌الارض زمین است این حرم نیز دحو‌الارض این شهر شد. علت حدوث و توسعه شهر فقط حرم امام رضا(ع) است. لذا این علت وجودی با علت بقا این شهر نیز باید هماهنگ باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ حاکم بر شهر مشهد باید فرهنگ رضوی باشد. ادامه داد: اگر تناقضی بین علت و فلسفه وجودی شهر با علت بقا وجود داشته باشد، شهر دچار دو قطبی می‌شود. شهر و شهروند باید تکلیف رفتار و سبک زندگی خود را بداند و ما باید تلاش کنیم و در مدیریت شهری دنبال این هستیم که این شهر، شهر امام رضا(ع) و فرهنگ ما فرهنگ رضوی باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: ما شهر را حرم شهر می‌دانیم و همه شهر را صحن و سرای آقا امام رضا(ع) می‌دانیم و در تبلیغات و برنامه های فرهنگی متناسب با حرم امام رضا(ع) عمل می‌کنیم ما شهری داریم که یکی از باغ های بهشتی است.

رییس کمیسیون فر هنکی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: این شهر، شهر جهانشهر و برکت است زیرا دلدادگانی از سراسر جهان آرزوی بودن لحظه ای در این شهر را دارند. ‌این شهر، سبک زندگی و فرهنگ مردم امانتی در دست ما است و باید مطابق با علت حدوث برای بقایش مدیریت کنیم. شهر حرم امام رضا(ع)، شهری است که بر گرفته از فرهنگ رضوی در آن باید مدیریت فرهنگی صورت گیرد و ما باید بر مشهد بودن اصرار داشته باشیم و مشهد بودن را تکرار کنیم و اگر ما به نسل بعدی و نسل امروزه این القا را نداشته باشیم که در مشهد زندگی می‌کنیم نه در شهرهای دیگر، خرده روایت های دیگری به خورد ما می‌دهند.

این عضو شورا ادامه داد: اگر اصرار به مشهد، شهر شهادت نداشته باشیم، کسانی دیگر الگوی نسل بعدی کنونی ما خواهند شد. بزرگانی که اینجا را محل شهادت نامیدند الگوی اصلی آنها برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است. اگر مواظب نباشیم و مشهد را تکرار نکنیم، دچار دو قطبی خواهیم شد که مجبور خواهیم شد در سالیان بعدی برای مشهد جدید و قدیم ‌مبارزه کنیم. مشهدی بر خلاف فرهنگ رضوی شکل خواهد گرفت و این خطری است که شهر را در برگرفته، همانگونه که حرم مطهر رضوی با کج سلیقگی در کُنج جغرافیایی شهر ‌قرار گرفته است و اگر بر اصرار فرهنگ رضوی نکنیم، این فرهنگ در این شهر، روزی کنار گذاشته خواهد شد و مشهد جدید برخلاف این سنت این شهر شکل می‌گیرد. برای همین همکاران بنده در شورای شهر  اصرار بر نشان مشهد و تجلیل از کسانی دارند که در این شهر تاثیرگذار بودند و اصرار دارند این الگوها به به نسل های دیگر منتقل شود. 

وی ادامه داد: این شهر خون‌ها داده و فعالیت ها، ایثارها و گذشت های بسیاری وجود داشته و علما، حکما و صنعتگرانی زحمت کشیدند و همه اینها باید برای همه الگو سازی شوند. این شهر جز دلدادگی و اخلاق نیست و این شهر باید تسری امام و صفات امام باشد، در این شهر باید علم و دانش محور قرار بگیرد و دستگیر فقرا باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->