ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

چرا سازمان برنامه و بودجه پاداش بازنشسته‌ها را نمی‌دهد؟

  • کد خبر: ۲۰۳۴۹۹
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
چرا سازمان برنامه و بودجه پاداش بازنشسته‌ها را نمی‌دهد؟
با گذشت حداقل ۱۷ ماه از موعد اولیه پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت، به علت عدم تخصیص منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه، بازنشستگان از حقوق خود محروم شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، به تازگی وزارت بهداشت در خصوص علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان این دستگاه اعلام کرده است؛ ردیف بودجه پاداش بازنشستگی کارکنان وزارت بهداشت نزد سازمان برنامه و بودجه است. با وجود پیگیری‌های مکرر برای اینکه ردیف یاد شده ذیل و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یا وزارت بهداشت قرار بگیرد، متاسفانه این ردیف ذیل سازمان برنامه است و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده نشده و همچنین علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز از سوی سازمان مذکور اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین در ادامه مطالبه قانونی بازنشستگان وزارت بهداشت مقرر گردیده که تخصیص‌های بودجه‌ای مورد نیاز در این زمینه از سوی خود سازمان برنامه به وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها تخصیص یابد تا در کمترین زمان ممکن تا پایان سال بخش عمده‌ای از پرداختی‌ها به بازنشستگان محترم انجام شود.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد از حدود ۱۷ ماه قبل پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت انجام نشده است. بر این اساس افرادی که از بهار سال قبل بازنشست شده اند هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند.

با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی سال گذشته، تاخیر غیر موجه در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دولتی میتواند تبعات مهمی در حوزه معیشت آن‌ها داشته باشد و عملاً قدرت خرید پاداش این بازنشته‌ها کاهش زیادی دارد.

بر این اساس سازمان برنامه و بودجه با توجه به بسته شدن پرونده بودجه ۱۴۰۱ و عدم تعیین تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های مختلف که دامنه این موضوع به سال جاری نیز کشیده شده است، بایستی به صورت مشخص در این حوزه شفاف سازی کند.

لازم به ذکر است، این موضوع صرفا محدود به وزارت بهداشت نیست و خبر‌هایی در خصوص عدم واریز پاداش پایان خدمت کارکنان وزارت اموزش و پرورش نیز مطرح شده است.

چندی قبل معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱، از پرداخت ۳۰ درصد پاداش تا پایان اذر ماه خبر داد و افزود:امید داریم بقیه پاداش نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->