ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

فرهنگ منحط غربی نه‌تنها هویت زن، بلکه خانواده را نشانه گرفت

  • کد خبر: ۲۰۳۸۷۲
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
فرهنگ منحط غربی نه‌تنها هویت زن، بلکه خانواده را نشانه گرفت
رئیس حوزه زن در دانشکده عالی دفاع ملی گفت: بسیاری از آزاداندیشان غربی امروز به این مسئله اذعان می‌کنند که فرهنگ منحط غربی نه فقط هویت زن بلکه خانواده را نشانه گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، مینو اصلانی امروز، ۱۳ دی‌ماه، در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان که در سالن صبای صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) آیینه تمام‌عیار عزت و اقتدار زن در عالم هستی و در همه کائنات است.

وی افزود: به خودمان می‌بالیم زیرا در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که این شناخت به جایگاه و سلامت زن ایجاد شده و امام احیاگر هویت زن در قرن معاصر بودند، نه فقط زن مسلمان بلکه در دوره‌ای که می‌رفت زن تمام عزت، هویت و همه داشته‌های الهی و فطری خود را در چرخه زور و زر و لذت و سودجویی از دست بدهد. در این دوره امام خمینی (ره) آمدند و زن را به هویت اصلی خود برگرداندند.

اصلانی افزود: شاهد این موضوع بحث‌هایی است که زنان آزاداندیش جهان مطرح می‌کنند که هویت و جایگاه خود را از دست داده بودیم، اما پیام انقلاب اسلامی به ما یادآوری کرد کجای چرخه هستی هستیم و جایگاه، شأنیت، وظیفه و رسالت ما در جهان کجاست؟ آیا ابزاری در دست سودجویان هستیم یا شأنیت دیگری داریم؟ تاریخ‌ساز بودن و تمدن‌ساز بودن پیامی است که انقلاب به همه جهان صادر کرد و شاهد هستیم بسیاری از آزاداندیشان غربی امروز به این مسئله اذعان می‌کنند که فرهنگ منحط غربی نه فقط هویت زن بلکه خانواده را نشانه رفت.

رئیس حوزه زن در دانشکده عالی دفاع ملی ادامه داد: امروز شاهد انتشار کتاب‌هایی هستیم که جایگاه زوجین در عالم خلقت را طرح موضوع می‌کنند. این دستاورد کمی نیست؛ زیرا فرهنگ منحط غربی می‌خواست جایگاه ازدواج و خانواده را از بین ببرد، اما مقاومت زن مسلمان نشان داد می‌توان زن و عفیف و در عین حال در مرکز بود. زن تأثیرگذار امروز ایران توانسته این شجاعت را به زنان عالم بدهد که حرف بزند و اعتراض کند که دنیا آن‌ها را به عنوان ابزار تعریف کرده، ابزاری که حتی برای تبلیغ غذای سگ از بدن نیمه‌عریان زن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز جلوه این مقاومت را در مادران غزه می‌بینیم. شما زنان ایران اسلامی کاری کردید که زنان غزه امروز جور بیداری ۸ میلیارد انسان را به دوش می‌کشند، این ناشی از این موضوع است که شما طی چهار دهه پرافتخار در سنگر‌های مختلف ایستادگی کردید و نشان دادید می‌توان با حفظ حرمت‌ها در عرصه‌های ورزشی درخشید.

امروز رسالت اصلی گفتمان‌سازی در خانواده است

اصلانی با بیان اینکه ما در جهان پیش‌رو مسئولیت و رسالتی جهانی داریم، عنوان کرد: امروز تأثیرگذاری ما تنها در مرز‌های جغرافیایی نیست، بلکه باید ادامه دهیم و سرلوحه زنان جهان باشیم. امروز رسالت اصلی ما با حفظ سنگر عفاف و خانواده، گفتمان‌سازی در خانواده است؛ زیرا دنیا گفتمان خانواده را به مسئله‌ای پست تنزل داده، در حالی که خانواده جایگاه رفیعی دارد. در خانواده حضرت زهرا(س) تاریخ‌سازی از خانواده اتفاق افتاد، بنابراین خانواده موضوع کمی نبوده و بی‌تأثیر نیست، بلکه خانواده تمدن‌ساز است.

رئیس حوزه زن در دانشکده عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: امروز نیاز دنیا گفتمان خانواده‌محوری بوده و یکی از وظایف ما این است در هر جایی که هستیم گفتمان خانواده‌محوری را شکل دهیم. امروز سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است که با تکیه بر خانواده در میدان رزم حضور پیدا کردند و در سخنان ایشان مطرح است که من مدیون همسرم هستم.

وی با اشاره به اینکه دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد که می‌خواهد آینده را ترسیم و گفتمان جدیدی را ایجاد کند، تصریح کرد: دنیا از گفتمان‌های مادی خسته شده و به دنبال گفتمان جدیدی بوده که این گفتمان رهایی‌بخش، انقلاب اسلامی است، به شرطی که همه به ویژه بانوان اثرگذاری جدی داشته باشند و بی‌دغدغه نباشند. این همایش نشان می‌دهد بانوان بی‌دغدغه نیستند. زن مربی جامعه است و دغدغه هدایت جامعه را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->