کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است
سرخط خبرها

اردوغان در سفر رئیسی به ترکیه پیشنهادات آنکارا درباره مسئله غزه را ارائه می‌کند

  • کد خبر: ۲۰۳۹۱۴
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
اردوغان در سفر رئیسی به ترکیه پیشنهادات آنکارا درباره مسئله غزه را ارائه می‌کند
رسانه‌های ترکیه‌ای در آستانه دیدار روسای جمهوری ایران و ترکیه، به محور‌های احتمالی گفت‌وگو‌های آن‌ها اشاره کرده و گزارش دادند که موضوع حل‌وفصل مناقشات در نوار غزه نیز از جمله این موضوعات خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های ترکیه‌ای در آستانه سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران به ترکیه برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور گزارش دادند که اردوغان قرار است پیشنهادات آنکارا را برای حل‌وفصل مناقشات در نوار غزه به همتای ایرانی خود ارائه کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که روزنامه ترکیه‌ای استار با اشاره به این موضوع نوشت: رئیسی اولین مهمان اردوغان در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. روسای این دو کشور قرار است دیداری غیرعلنی داشته باشند و بعد در هشتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و روسیه حضور خواند یافت.

طبق گزارش این روزنامه، دستورکار این مذاکرات شامل عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، راه‌های متوقف کردن این بحران انسانی و ایجاد آتش‌بسی دائمی در این منطقه خواهد بود.

اردوغان و رئیسی همچنین قرار است درباره روابط میان ترکیه و ایران، از جمله راه‌های توسعه شراکت در زمینه تجاری و انرژی، همکاری در صنایع دفاعی و امضای توافق‌های مرتبط گفت‌وگو کنند.

روزنامه استار در ادامه نوشت که روسای دو کشور درباره تحولات اخیر در قفقاز جنوبی و سوریه و اقدامات ضد تروریسم نیز تبادل نظر خواهند کرد.

جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر عملیات گسترده «طوفان الاقصی» را از نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و رزمندگان آن نیز از مرز به اراضی اشغالی وارد شدند. رژیم صهیونیستی نیز در پی آن حملات تلافی‌جویانه خود علیه گروه حماس در غزه را آغاز کرده و این شهر را در محاصره انسانی کامل قرار داد. تا کنون، بیش از ۲۱ هزار نفر طی حملات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند که عمدتا، زنان و کودکان هستند.

یک توافق آتش‌بس موقت در ۲۴ نوامبر با میانجی‌گری قطر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین انجام شد که تبادل اسرا با حماس و تحویل کمک‌های بشردوستانه به غزه نیز بخشی از آن بود. این آتش‌بس چندین بار تمدید شد و سرانجام، در یک دسامبر پایان یافت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->