طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند
سرخط خبرها

خبر مهم بانک مرکزی از پول جدیدی که در راه است

  • کد خبر: ۲۰۳۹۳۳
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
خبر مهم بانک مرکزی از پول جدیدی که در راه است
به گفته معاون روابط بین الملل بانک مرکزی، سازکار ریال آفشور یا ریال برون مرزی به فعالان اقتصادی کمک میکند تا مناسبات تجاری خود را با هر کشوری که این سازکار برای آن عملیاتی بشود با ریال انجام دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن کریمی گفت:در مورد افغانستان و عراق به دلیل روابط اجتماعی گسترده و امکان واردات ریالی خدمات از آن‌ها و در مورد کشور روسیه به دلیل نهایی سازی توافق پیمان پولی دو جانبه در سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی به روسیه قابلیت اجرا خواهد یافت.

وی گفت: مناسبات تجاری و مراودات اجتماعی کشورمان با عراق و افغانستان بسیار زیاد است برای گسترش فعالیت اقتصادی بانک مرکزی سازکار جدیدی را طراحی کرده است.

کریمی در ادامه افزود:سازکار ریال آفشور یا ریال برون مرزی دستور العملی را ایجاد میکند که فعالان اقتصادی در مناسبات تجاری خودشان از ریال استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ریال آفشور مبادلات تجاری را برای تجار تسهیل میکند، بیان کرد: در این طرح صادر کننده و واردکننده کالای خود را با ریال مبادله میکنند و در بازگشت ارز صادراتی مشکلی نخواهند داشت.

معاون روابط بین الملل بانک مرکزی در ادامه بیان کرد: این طرح هم به زوار ایرانی و عراقی و هم برای اتباع افغانستان کمک میکند. به طور نمونه اتباع زیادی از کشور افغانستان در ایران فعالیت میکنند، که برای ارسال پول خود به کشورشان نیاز به تبدیل آن به ارز در بازار غیر رسمی دارند؛ ریال برون مرزی (ریال آفشور) میتواند این مشکل را برای انتقال ارز برای اتباع رفع کند.

کریمی گفت: حدود شش ماه گذشته عملیات مطالعاتی این طرح آغاز شده است و امیدوار هستیم تا چند ماه آینده این طرح عملیاتی شود.

وی در پایان بیان کرد: همه تجارت ما با افغانستان و عراق به سمت صادرات ریالی نمیرود بلکه به میزانی که بتوانیم واردات ریالی انجام دهیم این طرح قابل اجراست. امکان صادرات ریالی به روسیه نیز در چارچوب پیمان پولی دوجانبه از نوع خط معاوضه نقدینگی به میزان توازن تجاری سالانه دو کشور خواهد بود.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->