سرخط خبرها

ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال شوی تبلغاتی خطیر است

  • کد خبر: ۲۰۴۲۵۹
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال شوی تبلغاتی خطیر است
علیرضا خانی، عضو هیات مدیره استقلال اعلام کرد ساخت ورزشگاه اختصاصی برای استقلال شویی تبلیغاتی است که علی خطیر به راه انداخته است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز،  علیرضا خانی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال از اقداماتی که اخیرا توسط خطیر در راستای ساخت ورزشگاه اختصاصی برای استقلال شده، انتقاد کرده است. خانی بدون ملاحظه کاری این جملات را علیه خطیر به زبان آورده است: «آیا کار‌های مربوط به کسب مجوز و تشریفات قانونی انجام شده است یا فقط جنبه تبلیغات و «شو» دارد؟ این‌ها را نمی‌دانم. به‌عنوان یک عضو هیئت مدیره و هوادار دغدغه‌ام این است که بتوانم هر چه سریع‌تر و با توجه به فرصت یک ماهه ضعف‌های تیم را تقویت کنم. شک نکنید عده‌ای که منافع دارند، به بنده ایراد می‌گیرند و حرف‌های نامربوط می‌زنند، ولی مگر می‌توانیم خودمان را سرکار بگذاریم؟ بنده واقع‌بین هستم. الان باید ضعف‌ها و نکاتی که سرمربی تیم نگران است را رفع کنیم  و بتوانیم بازیکنان را بگیریم؛ کاری که در ابتدای فصل نکردیم. گفتیم پول نداریم، سقف اجازه نمی‌دهد و نمی‌توانیم.»

خانی به انتقاد از تصمیمات اخیر خطیر گفت: «وقتی قرار است پروژه سنگینی به این شکل، آغاز شود باید مشخص شود این منابع از کجا تأمین خواهد شد. اگر منابع داریم این منابع از چه محلی است؟ اگر منابع داشتیم که بدهی‌های‌مان را پرداخت و حساب‌های بانکی‌مان را باز کرده و بازیکنان مدنظرمان را جذب می‌کردیم. پس ما منابع نداریم. این منابع را چه کسی یا کسانی تأمین می‌کنند؟ قرار است آن شرکت چینی - مالزی بیاورد؟ با ما به چه صورت می‌خواهد کار کند؟ چگونه قرار است با ما کار کنند؟ برنامه آن به چه شکلی است؟ آیا این طرح و مسائل مالی آن نباید ارزیابی و دیده شود؟ مسائل سرمایه‌گذاری آن به چه شکل است؟ به نظرم هیچ‌کدام این‌ها دیده نشده است. با این اوصاف ساخت ورزشگاه  استقلال «شو» است تا واقعیت. تاکید می‌کنم که با اصل موضوع مشکلی ندارم. از خدایمان است که یک ورزشگاه اختصاصی ۴۰ هزار نفری در خور و شأن باشگاه و هواداران استقلال داشته باشیم، اما به این شکل منطقی نیست و نیاز است بررسی بیشتری روی آن صورت بگیرد.»

خانی درپایان اظهارات خود علیه خطیر گفت: «موضوعات اینچنینی ابتدا در هیئت مدیره می‌آید و می‌گویند که قرار است چنین برنامه‌ای را انجام بدهیم. بعد از آن مسئول مالی، باید بخش مالی و بخش سرمایه‌گذاری، قسمت سرمایه‌گذاری آن را بررسی کند. این‌ها باید در قالب ارزیابی‌ها بررسی شود که اصلاً برای ما توجیه دارد یا نه. دوره بازگشت آن چند ساله و به چه شکل است؟ مشارکت ما با آن شرکت چگونه است و ما قرار است چطور با آن شرکت کار کنیم؟ هیچکدام از این موارد انجام نشده است. در سال‌های گذشته در باشگاه استقلال از این تفاهم‌نامه‌ها زیاد داشتیم و اجرا هم نشده است.»


در عین حال باید به این نکته مهم توجه کرد که دولت و وزارت ورزش برای ساخت ورزشگاه جدید موضوع تهاتر را با طرف چینی مطرح و اعلام کرده‌اند در ازای نفت، طرف چینی پروژه ورزشگاه ملی ایران را پیش خواهد برد. در واقع در حالی که دولت برای این کار، تهاتر را انتخاب کرده، اما مشخص نیست استقلال چگونه می‌خواهد موضوع را پیش ببرد.

محل مدنظر باشگاه استقلال اعلام نشده، اما گفته می‌شود مسئولان این باشگاه دنبال ساخت ورزشگاه در زمینی هستند که در زمان محمد علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) برای ساخت ورزشگاه بانوان در آزادی پیش‌بینی شده بود؛ ورزشگاهی ۴۰ هزار نفری.

این موضوع، اما محل اِشکال است چرا که باشگاه استقلال در مرحله واگذاری و خصوصی‌سازی قرار دارد و نمی‌توان اموال دولتی را در اختیار بخش خصوصی و باشگاهی که در مرحله واگذاری است، قرار داد. وزارت ورزش نیز به دلیل قوانین و ملاحظات قانونی نمی‌تواند زیر بار چنین کاری برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->