سرخط خبرها

نمایشگاه آثار دومین جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در مشهد افتتاح شد+ویدئو

  • کد خبر: ۲۰۴۳۰۵
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
نمایشگاه آثار دومین جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در مشهد افتتاح شد+ویدئو
نمایشگاه آثار دومین جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» عصر امروز (۱۵ دیماه) در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد

به گزارش شهرآرانیوز، «مزارات» عنوان جشنواره بین المللی عکاسی است که موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مجری آن است و دومین دوره آن در ۴ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز به کار کرد. این جشنواره در ۲ بخش «مزارات» و «نیایش» برگزار شد و فراخوان آثار آن نیز از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت ۴۰ روز ادامه داشت. قرار بود اختتامیه آن نیز پیش از آغاز ماه محرم برگزار شود. اما این مراسم با حدود ۵ ماه تاخیر، قرار است فردا (۱۶ دیماه) برگزار شود و عصر امروز (۱۵ دیماه) نیز نمایشگاه آثار برگزیده آن در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد.

«امیرمهدی حکیمی» مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به شهرآرانیوز گفت: در این جشنواره هفت هزار و ۶۴۳ اثر از ۵۲ کشور به دبیرخانه ارسال شد و آثار منتخب هیات داوران برای چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه آماده سازی شد.

وی افزود: تفاوت این دوره جشنواره مزارات با دوره قبلی این بود که در بخش مزارات، با نگاهی متفاوت به موضوع مزارات اسلامی پرداختیم و تلاش بر آن بود که عکس‌های کمتر دیده شده به مرحله پایانی راه پیدا کند. در بخش نیایش نیز در شورای سیاستگذاری تصمیم بر آن شد موضوع نیایش بین ادیان ابراهیمی مورد توجه قرار بگیرد.

حکیمی خاطرنشان کرد: به دلیل برخی برنامه‌های گسترده موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از جمله کنگره بین المللی مکتب هنر رضوی، برگزاری اختتامیه این جشنواره به تویق افتاد که ضمن پوزش از جامعه عکاسان شرکت کننده، امیدواریم نظم در برگزاری جشنواره در دوره‌های آتی نیز مراعات شود.

گفتنی است نمایشگاه دومین جشنواره بین المللی عکس «مزارات» تا سه شنبه ۱۹ دیماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ صبح و ۱۶ تا ۱۹ عصر پذیرای بازدید علاقمندان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->