«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

بلیت سینما هویزه مشهد در چه روز‌هایی شناور می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۰۴۵۰۹
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
بلیت سینما هویزه مشهد در چه روز‌هایی شناور می‌شود؟
روز‌های شناور شدن بلیت در سینما هویزه مشهد به عنوان مهم‌ترین سینمای مشهد مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سال‌های میانی دهه نود درحالیکه سینما‌ها با توسعه کمی و افزایش مخاطب همراه بودند، به تدریج سیر افت مخاطبان در اوج خوشبینی‌ها از وضعیت فروش سینما آغاز شد. این افت علت‌های زیادی داشت، اما مدیران سینمایی کشور سعی کردند تبعات ناشی از کاهش مخاطب را با افزایش نرخ بلیت سینما جبران کنند به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۸ سینمای ایران با میزبانی از ۲۶ میلیون و ۳۱۰ هزار نفر، فروش کلی ۳۰۰ میلیارد تومان را ثبت کرد، اما در سال ۱۳۹۷ با جذب ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب، به فروش ۲۵۰ میلیارد تومان رسید. این تدبیر هرچند در ظاهر فروش سالانه سینمای ایران را رو به رشد نشان می‌داد، اما در باطن خبر از یک تهدید داشت؛ اتفاقی که با هشدار دلسوزان این عرصه همراه بود، اما توجهی نشد.

ظهور بحران کرونا و گسترش پلتفرم‌های اینترنتی، افت کیفیت فیلم‌ها و تولید آثار دور از ذائقه مخاطب، رشد قیمت بلیت سینما تا مرز ۴۵ هزار تومان و عدم تناسب میان قیمت بلیت و ارزش محصول، همه و همه جریان ریزش مخاطبان سینما را تسریع کرد.

در این میان سازمان سینمایی حوزه هنری از شروع طرح شناوری بلیت سینما‌های خود در سراسر کشور خبر داد. اتفاقی که مطابق با تجربه روز دنیاست و سال‌ها سینمای ایران بدان نیاز داشت، اما هیچ‌گاه محقق نشده بود. این طرح که در راستای رونق بخشیدن به سینما‌ها و حرکت به سمت قیمت‌گذاری مطابق با ارزش محصول تعبیر شده، براساس شناسایی و تحلیل روش‌های متداول قیمت‌گذاری محصولات فرهنگی در جهان، در تلاش است تا قیمت‌های فعلی را بشکند.

قیمت‌گذاری شناور بلیت فیلم‌های سینمایی، موضوعی متداول در اغلب زنجیره سینما‌های جهان است که در روش‌های سنتی مدیریت فرهنگی و هنری در ایران در نظر گرفته نشده است.

امروز با توجه به خبری مبنی بر شناور شدن قیمت بلیت سینما‌ها در سطح کشور، شهرآرانیوز با احمدرضا بهبهانی، مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی، که مسئولیت سینما‌های هویزه و آفریقای مشهد را دارد به گفتگو پرداخت است که در ادامه می‌خوانیم.  

بهبهانی درباره شناور شدن قیمت بلیت‌های سینما اظهار کرد: دو سال است که قیمت بلیت‌های سینما گران نشده و دربخش شناور تنها ۲۰ هزار تومان به قیمت اصلی اضافه شده که این موضوع تاثیر زیادی  مبنی بر اینکه مردم اعتراضی بر گران بودن بلیت کنند؛ نداشته است. این تغییر فقط در روز پنج شنبه دو سانس و جمعه در ۳ سانس بوده و ضرری به روند فروش و ریزش مخاطب نمی‌زند. مخاطبی که  بخواهد با قیمت ۶۰ هزار تومان فیلم را ببیند در سانس دیگری می‌آید.

وی افزود: شورای ارزشیابی ارشاد تصمیم گرفته است که قیمت بلیت در سینما‌های مدرن، ممتاز و درجه ۱ چگونه باشند. آن‌ها تصمیم گرفته  و به ابلاغ می‌کنند و ما در این زمینه مجری هستیم. سینما هویزه در بخش سینما‌های مدرن قرار می‌گیرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->