ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک
سرخط خبرها

رئیس پارلمان ترکیه: جهان در حال ورود به مرحله «پسا صهیونیسم» است

  • کد خبر: ۲۰۴۸۳۵
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
رئیس پارلمان ترکیه: جهان در حال ورود به مرحله «پسا صهیونیسم» است
نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه روز یکشنبه گفت که جهان در حال ورود به مرحله جدیدی است که می‌توان آن را «پسا صهیونیسم» نامید.

به گزارش شهرآرانیوز، نعمان کورتولموش در سخنرانی خود در «چهارمین اجلاس بین‌المللی مدارس متوسطه نمونه سازمان همکاری اسلامی» در استانبول از «فقدان اتحاد و همبستگی» میان کشور‌های جهان اسلام در رابطه با موضوع فلسطین به طور کلی و تحولات غزه به طور خاص انتقاد کرد.

کورتولموش خاطرنشان کرد: کشور‌های اسلامی موظف به دستیابی به وحدت و همبستگی میان خود به عنوان شرط اساسی برای تحقق صلح پایدار ابتدا در قدس اشغالی و سپس در سراسر جهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر از گاهی «سوالات به حقی» از سوی جوانان مسلمان در مورد نقش سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان در مواجهه با فجایع و درد‌هایی که در منطقه مشاهده می‌شود، مطرح می‌شود.

رئیس مجلس ترکیه با بیان این سوال که چرا جوانان مسلمان در عین حال از جهان اسلام و سازمان همکاری اسلامی کمک نمی‌گیرند، افزود: کشور‌های اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در زمینه مساله فلسطین چه می‌کنند. این سازمان در قبال آنچه در آنجا می‌گذرد، چه موضعی دارد؟»

کورتولموش با تاکید بر اینکه با وجود این، جهان در حال ورود به مرحله جدیدی است که می‌توان آن را «مرحله پسا صهیونیسم» نامید و توضیح داد که این مرحله جدید که در واقع آغاز شده‌است با «پایان دوران صهیونیسم و ​انداختن آن به زباله دان تاریخ و نفس راحت کشیدن بشریت» متمایز می‌شود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه تاکید کرد که کشورش در کنار مظلومان نوار غزه می‌ایستد.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز شنبه در جریان مذاکره با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->