ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
سرخط خبرها

مقام اسرائیلی: سازمان ملل همانند یک مرد مست است

  • کد خبر: ۲۰۵۳۰۸
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
مقام اسرائیلی: سازمان ملل همانند یک مرد مست است
نماینده رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه طی سخنانی سازمان ملل را همانند مرد مستی توصیف کرد که به دنبال واقعیت در جای اشتباه است.

به گزارش شهرآرانیوز، «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل  روز سه‌شنبه طی نشستی در این نهاد بین‌المللی، سازمان ملل را به مرد مستی تشبیه کرد که به دنبال واقعیت در مکان اشتباه است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «درخواست برای آتش‌بس در غزه به معنای چراغ سبز به تمام تروریست‌ها در جهان برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر است». 

اردان به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری اشاره کرد و گفت: «شکایتی که آفریقای جنوبی مطرح کرده از اساس واقعیت نداشته و کسانی هستند که به دنبال کشتار مجدد یهودیان هستند».

 «دیوان بین‌المللی دادگستری»  روز پنجشنبه قرار است اولین جلسه استماع برای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل بابت نسل‌کشی در غزه را برگزار کند. 

آفریقای جنوبی چند هفته پیش با تنظیم دادخواستی نزد این دادگاه مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهام اسرائیل در خصوص ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه شد. 

در این شکایت‌نامه که در ۸۴ صفحه تنظیم شده آفریقای جنوبی تصریح کرده که اسرائیل مفاد «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی» را نقض کرده است. 

اسرائیل و آفریقای جنوبی هر دو جزو امضاکنندگان این کنوانسیون هستند که صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری را به عنوان بالاترین مرجع حقوقی سازمان ملل برای رسیدگی به اختلافات مجاز می‌داند.

تمامی طرف‌هایی که این معاهده را امضا کرده‌اند متعهد شده‌اند مرتکب نسل‌کشی نشوند و از ارتکاب آن توسط طرف‌های دیگر نیز جلوگیری کرده و آن را مجازات کنند. در این معاهده نسل‌کشی به عنوان «ارتکاب اقداماتی به قصد تخریب کامل یا بخشی از یک گروه ملی، قومیتی، نژادی یا مذهبی» تعریف شده است. 

آفریقای جنوبی از همه کشورهایی که منتقد عملیات اسرائیل در غزه هستند از این شکایت حمایت کرده و این رژیم را بابت کشتار فلسطینی‌ها پاسخگو کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->