پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اصناف چقدر مالیات دادند؟

  • کد خبر: ۲۰۵۷۸۶
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
اصناف چقدر مالیات دادند؟
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدهادی سبحانیان در برنامه تلویزیونی صف اول سیما، از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در ۹ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: افزایش درآمد‌های مالیاتی ناشی از شناسایی فراریان مالیاتی بوده، چه آن‌هایی که دارای پرونده مالیاتی بوده‌اند و چه اشخاصی که فعالیت اقتصادی داشته و دارای پرونده نبوده‌اند.

مالیات پرداختی ۵۰ درصد مشاغل صفر است

وی افزود: مالیات پرداختی حدود ۵۰ درصد مشاغل صفر است و به طور میانگین مالیات اخذ شده از دفاتر اسناد رسمی حدود ۱۴.۵ میلیون تومان، رستوران‌ها ۹ میلیون تومان، طلا و جواهرفروشان ۹.۹ میلیون تومان، وکلا ۸ میلیون تومان، هنرمندان ۶ میلیون تومان، مشاوران املاک حدود ۱۰ میلیون تومان و لوازم خانگی ۵.۹ میلیون تومان است که گویای عدم فشار بر مودیان و اصناف خرد و حرکت به سمت مالیات ستانی عادلانه است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه این ارقام نشان می‌دهد که فشار نظام مالیاتی بر گرده مشاغل و اصناف نیست، ادامه داد: این در حالی است که یک کارمند با حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان حقوق در ماه سالیانه حدود تا ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

سبحانیان با تاکید بر اینکه دولت بنا ندارد با افزایش نرخ‌های مالیاتی به افزایش درآمد‌های مالیاتی برسد، گفت: افزایش درآمد‌های مالیاتی با تمرکز بر دانه‌درشت‌ها و فراریان مالیاتی محقق خواهد شد و دولت سیزدهم در جهت کاهش نرخ مالیات‌ها عمل کرده است.

وی در خصوص افزایش درآمد‌های مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرد: نرخ درآمد‌های مالیاتی به ویژه در زمینه تولید، نه‌تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه در دو سال اخیر ۷ واحد درصد کاهش یافته و افزایش درآمد‌های مالیاتی صرفاً به معنای افزایش نرخ مالیات نیست.

شایعه کذب مالیات ۲۵ درصدی از طلافروشان، هجمه رسانه‌ای بود

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مودی جدید مالیاتی شناسایی شده است، ادامه داد: در دولت سیزدهم، بیش از ۵۰ درصد از منابع بودجه‌ای از محل درآمد‌های مالیاتی است و سهم درآمد‌های نفتی در بودجه به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

سبحانیان با تاکید بر اینکه فشار نظام مالیاتی از محل تمرکز بر فرار مالیاتی است، گفت: هیچ افزایشی در مالیات بر هیچ صنفی ازجمله طلا اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: هجمه رسانه‌ای زیادی مثل شایعه اخذ مالیات ۲۵ درصدی از صنف طلا علیه نظام مالیاتی شکل گرفت. جلسات متعددی برای روشنگری با اتحادیه مربوطه انجام شد. اساسا اصل طلا از مالیات معاف و صرفا اجرت آن مشمول مالیات آن هم مثل سابق است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد شد. اساسا مالیات بر ارزش افزوده از اقشار پرمصرف اخذ می‌شود و کالا‌های اساسی و مرتبط با سفره مردم از قبیل آرد گوشت و ... و خدمات درمانی، از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

اثر مثبت اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اقتصاد کشور

سبحانیان از رشد ۴۲ برابری از لحاظ حجم ورودی اشخاص حقوقی را در سامانه مودیان خبر داد و تاکید کرد: با اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان نه تنها نظام مالیاتی، بلکه اقتصاد کشور سامان خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تکالیف مالیاتی مودیان در ساده ترین، راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین شکل با آرامش و همدلی که به نفع خود آن‌ها هم است، انجام شود. اکنون مودیان مالیاتی با یک دستگاه کارتخوان اندرویدی در کمتر از یک دقیقه می‌توانند صورتحساب الکترونیکی ارسال کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: معتقدیم تنها دغدغه فعالان اقتصادی باید کسب و کار خودشان باشد و ما در نظام مالیاتی تلاش حداکثری داریم تکالیف آنان به بهترین شکل ممکن و از طریق توسعه خدمات الکترونیکی تسهیل شود.

سبحانیان در مورد اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس بیان کرد: امسال یک میلیون و ۶۲۰ خودروی لوکس برای اخذ مالیات شناسایی شد که مبلغ مالیات آن‌ها ۲۸۰۰ میلیارد تومان است. مالکان خودرو‌های لوکس تا بهمن ماه فرصت دارند که مالیات خودرو‌های خود را پرداخت کنند، البته تا امروز ۶۰ میلیارد تومان از مالیات امسال خودرو‌های لوکس وصول شده است. این عدد در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این مبلغ به ترتیب ۸۰۰ و ۵۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد کل مالیات‌های وصولی کشور را شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ، بانک‌ها، پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها پرداخت می‌کنند، گفت: کل مالیات وصولی امسال ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است و حداکثر مالیاتی که اصناف و مشاغل خواهند داد ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->