نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

توجه ویژه دوره ششم مدیریت شهری مشهد به ساماندهی حاشیه شهر

  • کد خبر: ۲۰۵۹۱۷
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
توجه ویژه دوره ششم مدیریت شهری مشهد به ساماندهی حاشیه شهر
شهردار مشهد با اشاره به توجه ویژه دوره ششم مدیریت به ساماندهی حاشیه شهر گفت: اولین همایش ملی علمی و کاربردی حاشیه شهر با حضور تمامی بخش‌ها و محوریت دستگاه قضائی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درمشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف دراین خصوص افزود: یکی از مباحث مهم شهر مشهد با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و زائرپذیر بودن آن حاشیه شهراست.

وی اضافه کرد: به نظر موضوعاتی که حاشیه شهر را توسعه و باعث بسیاری از معضلات شده است بی‌توجهی به مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر رضوی در شهر است.

شهردارمشهد بابیان اینکه این در حالی است که هویت و موجودیت شهر مشهد اساساً برگرفته از وجود مرقد مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) است اظهار کرد: برهمین اساس هم از ابتدا مرکزیت شهر مشهد حول محور حرم مطهر رضوی شکل گرفته است، اما متاسفانه اکنون به دلیل بی‌توجهی و غفلت مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر دچار خدشه شده است.

قلندرشریف تصریح کرد: اکنون فاصله حرم مطهر در سمت غرب ۲۰ و در سمت شرق تنها ۳ کیلومتر است و این نکته زمانی بیشتر به چشم می‌آید که پس از طی این سه کیلومتر، شهر به مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار منتهی می‌شود که با کم بود‌ها و مشکلات زیادی روبرو است.

وی با اشاره به اینکه برای بررسی مشکلات حاشیه شهر مشهد و شناسایی راهکار‌های مناسب برای رفع این مشکلات اولین همایش ملی علمی و کاربردی حاشیه شهر با محوریت دستگاه قضائی استان و مشارکت شهرداری مشهد برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: معتقدیم این همایش ملی یک اقدام مثبت درراستای انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها خواهد بود.

شهردار مشهد ادامه داد: این همایش که در سطح ملی برگزارمی‌شود می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای شناسایی ظرفیت‌ها و انسجام‌بخشی به اقدامات تمامی دستگاه‌ها در حاشیه شهر باشد.

قلندرشریف گفت: تاکنون از سوی استانداری، فرمانداری و شهرداری مشهد کار‌های خوبی درراستای ساماندهی شهر انجام‌شده و مدیریت شهری به‌ویژه دراین دوره بودجه‌های خوبی را برای حاشیه شهر اختصاص داده و هرسال این بودجه بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری سعی کرده تا در حاشیه شهر کار‌ها را با مشارکت خود مردم ساکن در محل انجام دهد، زیرا معتقدیم کاری که برای مردم انجام می‌شود نباید صرفاً با تصمیم‌گیری ما باشد بلکه باید از نظرات مردم نیز استفاده شود که اجرای طرح پروژه‌های زودبازده در همین راستا است.

شهردارمشهد با شاره به اینکه در کنار پروژه‌های زودبازده پروژه‌های محرک توسعه نیز برای توانمندسازی حاشیه شهر دراین دوره پیش‌بینی‌شده است گفت: در همین راستا تاکنون ۴۳۰ پروژه زودبازده با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف به‌ویژه حاشیه شهر اجراشده و این روند همچنان ادامه دارد.

قلندرشریف افزود: درمجموع امیدواریم با توجه ویژه‌ای که همه دستگاه‌ها به‌خصوص رئیس دادگستری استان به حاشیه شهردارند با برگزاری همایش ملی علمی کاربردی حاشیه شهرکه همه دستگاه‌های تأثیرگذار نیز در آن حضور دارند شاهد اقداماتی منسجم و تأثیرگذار برای رفع مشکلات و معضلات حاشیه شهر باشیم.

گفتنی است اولین همایش ملی علمی کاربردی "حاشیه شهر مشهد" اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور تمامی دستگاه‌های مسئول در ساماندهی حاشیه شهر درمشهد برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->