نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: حمله غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن تنش‌ها را تشدید می‌کند

  • کد خبر: ۲۰۶۴۷۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۵
امیرعبداللهیان: حمله غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن تنش‌ها را تشدید می‌کند
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در خصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات اخیر در دریای سرخ گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاش ها و مواضع آقای گوترش در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.

وی ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج انسانی در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح کرد: هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان غزه است.

امیرعبداللهیان اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش ها در منطقه خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه تاکید کرد.

آنتونیو گوترش با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.

وی ضمن مخالفت با توسل به زور و ضرورت توجه همه طرف ها به منشور ملل متحد و دوری از جنگ، نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->